acasadipia

Alla inlägg den 19 juni 2019

Av Pia - 19 juni 2019 09:04

Kanske inte så dramatiskt men nästan.

Började på Karolinska universitetssjukhuset. Precis när jag klev in på sjukhuset gick brandlarmet. Trodde nästa att jag hade orsakat oljudet men nä inte jag. Fick vända och stå utanför i ca 10 minuter. Hade som tur var tid på mig. Av personalens muttrande så händer detta ganska ofta. Sedan var det dax för MR-undersökningen ligga still i 20 minuter i supermanposition var inte skönt för kroppen. Tog mig till jobbet på något sätt. Fixade te satte på datorn och skulle börja jobba då jag började känna mig hel konstigt. Eftersom vårt vilorum var upptaget så tog jag yogamattan vi har och sa till mina kollegor att kag måste lägga mig ner en stund. Låg där i ca 10 minuter och lugnade mig. Sedan var jag fit for fight igen. Resten av dagen var lungn förutom att den nästan färdig stickade solhatten repades upp pga att den blev förstor.

Sedan var det dax att åka hem. Kom till pendel upptäckte att det precis hade hänt en olycka i Helenelund så det var stopp på tågen mellan Solna och Häggvik. Och skulle vara det i lver en timme hade det beräknas. Ersättningsbussar sattes in. Jag hamnade på en. Fick inte någon sittplats först efter Sollentuna. Buss färden tog en dryg timme så när jag lagon kom till Häggvik så sattes trafiken igång och de första fullproppade tågen gick till Uppsala och Upplands Väsby inte först tredje tåget gick till Märsta. Fick iallafall sittplats då. Hade så on i fötter och ben efter bussäventyret så det tog nästan en kvart att gå hem. Det tar typ sju minuter annars. Så var hemma kvart i åtta. Hade lovat pannkakor så efter lite vila gjorde jag pannkakor till Joakim. David hade bestämt att han inte ville umgås med sin bror så han hade gått hem till sin Pappa. Så det positiva för Joakim så blev det smarriga laktisfria pannkakor istället för mjölkfria. Men han fick dem inte först halv nio.

Så i dag värker kroppen som fan själv.

Ha det bra.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards