acasadipia

Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Pia - 8 januari 2020 07:12

I natt har jag sovit. Sov så gått att jag för sov mig lite. Vaknade 9 minuter över sex. Tog det lungt med effektivt så jag sitter i allafall på mitt vanliga tåg till jobbet.

Det känns så mycket skönare i kropp och själ när man har fått sovit. Men sova ordentligt för mig är en lycksvara. Jag njuter varje gång jag vaknar och känner mig någorlunda pigg.

I måndags hade jag små ångerst att vardagen och jobbet skulle börja igen. Men har man klarat av första dagen så känns det bra igen. Det ångerst som förut fick styra mig gör inte det längre måste betyda att jag är fri från min utmattning nu. Sviterna av den kommer jag ju leva med resten av mitt liv. Men jag vänder ny sida och anser mig frisk från den. Jag har inte utmattningssyndrom längre. Kan man säga så? Jag har fibromyalgi och allt runt det men inte ens fibron styr mig. Eller jag ska inte låta fibron styra mig. Vill jag göra något så gör jag det. Kanske tar det längre tid och med me planering men styra mig ska den inte. Jag vill ha utmaningar i livet, små som stora. Och jag kommer att ge mig dem. Måste bara hitta rätt väg för att klara dem.

Ha en skön lilllördag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards