acasadipia

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2019

Upprymd!

Av Pia - 30 augusti 2019 07:01

Jag känner mig glad, förväntansfull, upprymd och en massa känslor idag.

Jag har inledd första etappen att skaffa undulater. Bur med tillbehör. En värmelampa fanns med. Det är något nytt sedan jag had fåglar sist. Eftersom den dyra skedet är just inköpet av bur och tillbehör och fåglar så får man dela upp utgifterna på flera månader. Så nu buren på plats och innan fåglarna ska vi inreda buren och börja hitta på trevliga ställen som de kan flyga till när de får flyga i rummet. Jag har inte insett hur mycket jag har saknat att ha undulater först nu när jag har beslutat mig för att skaffa dem ingen.

Jag har mindre värk nu. Men den här luftfuktigheten får en att flyta fram genom dagen. Ständigt svettig. Och sedan på pendeln är andra svettiga och en del verkar inte veta vad deo är. De stinker. Är det någon lukt jag har svårt med så är det svettlukt på mig själv och speciellt på andra. Man kommer liksom inte undan. Jag har iallafall hittat en deo som funkar. Nivea funkar över fast det rinner svett om en. Hade Palmoliv (tror jag den heter) förut och då började jag lukta svett redan efter första svettattacken. Nu kan det komma på kvällen efter en intensiv svettig dag. Tydligen svettas man mer när man har fibro. Vet inte om jag riktigt tror på det för man äter ju bland annat en massa värktabletter och antidepressiva tabletter som oxå ökar svettningen. Klimakteriet är jag förbi för länge sedan pga att jag operera bort äggledar och äggstockar för fyra år sedan.

Ni få ha en bra fredag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards