acasadipia

Alla inlägg den 20 augusti 2019

Av Pia - 20 augusti 2019 07:04

Jaha nu var denna sommarsemester över. Första dagen på jobbet idag. Börjar med en lågkaloridag, blåser på hälarna för att jag försökte byta skor. Blåsorna sprack på vägen till pendeln. Känner mig lite orolig att jag har tagit fel tåg, ska jag komma ihåg alla lösenord och koder. Kommer jag ihåg hur man svara när någon ringer, hur jag kopplar vidare, vad ska jag säga. Ni vet. Troligen går det över efter första samtalet.

Har inte så många bilder frå Gotland av förståeliga skäl. Lånade barnens mobiler och tog en del kort med dem, men har ännu inte överfört till min så jag kan visa er.

Det blev inte så många betongsaker i år. Gjorde men misslyckades med en del. Gjorde ett luffarschack, hade gjort hjärtarna förra året och målade dem i år, själva spelplan blev inte som jag hade tänkt från början men blev bra ändå.

Mamma råkade ha sönder sitt kakfat på fot. Så jag gjöt en ny fot i betong. Mamma målade foren röd. Den blev lite sne.

Men den jag blev mest nöjd med blev en hand som jag hade gjort av en engångshanske. Jag la den i en liten skål och en sten i handflatan. När jag tog bort hansken från betongen så lossnade de flesta fingrarna men lima fast dem igen och målade den med torkosmetalicfärg och resultatet blev bra. (dålig bild ska ta en bättre)

Virkade två nätkassar här är den ena.

Får berätta mer om semester i morgon.

Ha en skön tisdag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards