acasadipia

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2019

Hemma med värk!

Av Pia - 27 augusti 2019 09:25

Igår försökte jag skriva på bloggen. Nä jag skrev på ett inlägg men något hände och det föll bort så gör ett nytt försök idag.

Helgen var smärtsam och den mesta tiden i fosterställning.

David kom glad som en lärka in stormande i lördags klockan åtta på morgonen och undrade fall jag var redo för Pokemon. Han väckte mig så under en timme fick jag i mig frukost och klä på mig samt sträcka på de värkade bena och resten av kroppen. Sedan träffade vi en kompis till honom och så var vi ute i två timmar innan jag sa nä ni killar nu måste jag gå hem och vila mig. När jag kom hem stupade jag i säng och sov hårt i tre timmar. Att jag överhuvudtaget gick ut med dem var för att jag hade lovat en pokemonpromenad. Hade skit ont innan och det blev inte bättre efter.

Resten av lördagen var i någon slags vakum av värk. Hade ju tänkt göra så mycket och inget blev gjort.

På söndagen vaknade (ja vaknade och vaknade hade väl knappt somnat pga värken den natten) jag med ännu värre värk. Jag skulle ju till Uppsala och umgås med en god vän. Fick tyvärr avboka. Ytterligare en dag i värkvakum.
På naten mellan söndag och måndag bestämde jag mig för att sjukskriva mig i två dagar.

Igår var värken lite bättre. Kom iväg till affären på eftermiddagen med lillsonen vi tog en liten extra runda och hittade några Pokemon oxå. Sedan hem och vila. Upptäckte att jag hade glömt att handla några saker så jag lurade ut båda killarna på en kvällspromenad med Pokemon och handling. Nytta med nöje.

Idag känns det bättre med värken. Kommer att gå till jobbet i morgon. Behövde tydligen vila. Har haft hög värk i snart två veckor. Det positiva är att jag inte har deppat ihop. Utan varit a4g istället. Kanske har jag inte lyssnat så bra pp min kropp och lät den höga värken pågå förlänge. Jag vet inte. Tycker det är olika varje gång.

Nu vet ni hur jag har haft det.

Stora kramar till alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards