acasadipia

Alla inlägg den 20 december 2018

Av Pia - 20 december 2018 06:56

Är det idag eller i morgon?

Nu är det plusgrader och det innebär slask. Så tråkigt när det var så vackert med snön för någon dag sedan.

David har fått medicin hoppas på att han orkar gå denna sista dag i skolan innan jullovet. Vi ska iallafall gå på skiolavslutningen i kväll.

Idag och imorgon jobbar jag sedan inget jobb först nästa år. Haha hihi. Alltid så roligt att säga så. Det låter så himla länge. Men jobbar igen den 7 januari.

Var tidig till pendeln för jag skulle slänga soppor. Alltså gick tidigare för jag skulle slänga soppor och då kom jag tidigare till pendeln. Om jag hade varit soppgubbe (eller vad de heter) skulle jag bli så trött på alla som slänger soppor i vårat sopprum. Fy fan vad mina grannar kan skita ner och fattar inte hur de tänker. Även fast man soterar så är det endast hushållssoppor inte grovsoppor. Men många i min förening har problem att skilja på det. Och det gör att vår sopphantering är svindyr. Eftersom jag var tidig till pendel hann jag nästan skriva hela detta inlägg innan tåget började att rulla.

Ha det bra sotera era soppor rätt nu och tänk att om alla gör lite för miljön så blir det mycket gjort.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards