acasadipia

Alla inlägg den 3 december 2018

Av Pia - 3 december 2018 07:01

Varje tyngre och tyngre. Spiralen har vänt riktning nu. Den går inte uppåt utan neråt. Den lilla son försöker hitta på alla möjliga allvarliga symtom som gör att han kan vara hemma. Det är inte lätt att övertyga honom att han mår så bra så han kan gå till skolan när jag själv kämpar emot känslan att stanna kvar i sängen och dra täcket över huvudet. Det blir liksom en dubbel kamp. Idag kom jag i väg. Men eftersom jag går så mycket tidigare än barnen så kan det hända att jag får samtal om att vara hemma. Måste kämpa den kampen oxå.

Tycker jag inte får till det någonstans. Men tror att jag gör det iallafall. Det värker inte som fan men en massa. Att jag känner mig låg hjälper inte mig att hålla modet uppe när det värker. Jag blir mer nere. Negativa tankar om mig själv kommer. Som sakr spiralen går neråt. Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska stoppa den. Vill inte gå till jobbet, vill inte vara hemma, vill inte göra någonting.

Det bakre tågsetet heter labyrintpendeltåget. Det är nog tur att tågsetet så är längs fram heter Nykelpiga för annars hade tåget inte kommit fram. Hihihi.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards