acasadipia

Alla inlägg den 5 december 2018

Av Pia - 5 december 2018 14:02

Det känns som ett jävla stort misslyckande. Är hemma i dag. Men behövde det sov från åtta till ett. Ligger fortfarande i sängen. Har ont som fan själv. När jag ringde till jobbet sa jag att jag är hemma veckan ut. Men tänker försöka åtminstone jobba på fredag. Är det vädret eller orkar inte min kropp att jobba 100%. Eller håller kroppen på att vänja sig. Eller så är det väder och vänja sig på samma gång. Hoppas på det. Tålamod sa min terapeut att jag skulle ge mig. Jag har gått igenom så mycket de senaste fem åren upp och riktigt djupa nergångar. Sista halv året har det gått uppåt hela tiden så en liten nergång är inte konstigt. Psyket och kroppen håller på att anpassa sig till varandra. Ha tålamod du kommer att klara det. Det kanske är ett friskhetstecken att jag blir otålig och vill mera nu. Ska andas och ta det lungt. Han trodde faktiskt inte att jag hade julångest. Utan sa åt mig hitta dina stunder som gör att du återhämtar dig.

Jag vet hur jag unviker desperation och jag vet hur jag unviker den värsta värken. Nu håller jag på att lära mig att hitta ett mellanting som hjälper båda. Det är där jag ska ha tålamod till att hitta.

Kollegor på jobbet ha tålamod med mig snart kommer jag att vara där så mycket att ni tröttnar på mig.

Jag ska försöka ha tålamod för mig själv. Acceptera att jag har dalar och att dem är oftare nu. Det kommer att bli längre mellan dem.

Hjälp mig genom att skänk en tanke med tålamod tack.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards