acasadipia

Alla inlägg den 11 mars 2016

Av Pia - 11 mars 2016 07:09

Vart tog denna vecka vägen?

Började jobba 75% igår. Känns kannon. Varför var jag nervös? Igen anning.

Var med mamma och Rasmus på kvällspromenaden igår. Innan dess var vi i väg och handlade lite. Och var inte tröttare än vanligt. Känns underbart. Jag kanske kan få ha ork som en normal person snart.

Satte två fördegar igår. En med dinkel och en med vanligt vetemjöl. Dinkel satsen är en beställning av mamma. Jag har upptäckt om jag låter fördegen stå i drygt ett dygn så jäser degen bättre. Så om jag vill ha frallor på lördagsmorgonen så får jag ta fram surdegen och mata den redan på torsdag morgon och göra fördegen på torsdags kvällen. Så man få planera en del för att få goda frallor.

Jag berättade igår om min Mandala fick lov att repa hela för jag hade räknat fel någonstans i början. Har nu gjort om den. Satte lite färg på ett varv oxå riktigt finnt.

Tror att den kommer att bli jätte fin.

Vad ska ni göra ihelgen? Jag har en massa roliga saker jag vill gör. Plantera stickingar, så frön, baka kakor, måla tak, sätta upp renoveringstapeten i hallen, göra mosaik på krukor. Ja ni hör om jag gör en av sakerna så får jag vara glad. Det är så mycket man vill göra och så lite tid och ork. Men jag ska ha en trevlig helg och göra roliga och simulerade saker så jag mår bra. På måndag kommer gokorvarna och då är det dem som gäller. Och nästa helg ska vi fira en 10-åring.

Ha en bra dag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards