acasadipia

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Pia - 16 maj 2013 13:40

i dag tog jag mig en halvtimmes sovmorgon. Var riktigt skönt. att gå upp halv sex var skönare än att gå upp kl fem. Jag hade hört ryckte om att ryssvärmen skulle slå till snart så jag var modig att börja med korta strumpor, men så himmla varmt är det ju inte så jag fryser om mina vrister.


I dag ska jag hem och pack för det roliga i Eskilstuna i helgen. men först ska jag cykla och hämta mitt senaste fynd, två kuddar till soffan för 40 kr st. Jag borde dammsuga också. men jag väntar kanske med det tills söndag. Vi får se vilken energi jag har i kväll när jag kommer hem.


SAtt på fickat i morse och pratade om vikt och sådant. Vi var överens om att socker var en stor bov i övervikten. Vet ni vad jag gör på lunchen då? jo jag går och köper mig en kexchoklad och smäller i mig. Varför det undrar man, jag vet faktiskt inte. Inte undra på att jag inte går ner. Skärpning på mig. Borde dra ner drastiskt på¨all socker intag tror jag men hur roligt blir det på en skala mellan 1 och fem. Måste hitta på något i allafall. Tränna göra jag fullt ut nu så där kan jag inte ändra något om jag inte ska sluta jobba för att töna flera timmar per dag förstås. SÅ det är ju maten eller rättare sagt det jag stoppar i mig som jag måste ändra på. Kanske ska börja dra ner lite på sockret och vänja mig av med det istället för att sluta tvärt. Jag återkommer o, hur det går senare.


 

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards