acasadipia

Alla inlägg under augusti 2013

Av Pia - 11 augusti 2013 09:36

Jaha nu är det söndag igen. VArt tog denna vecka vägen?


I torsdags var jag i Eskilstuna och träffade Min gammla kompis Marita och hennes barn. Vi han med att bada i parken badet innan det började att regna. Sedan blev det amrikanska Pizzor innan vi åkte hem till Maritas föräldrar i slagsta. Efter lite Te/kaffe satte vi barnen på varsin cykel och gick en liten nostalgirunda till Slagstakiosken. Gick för mitt gammla hus och konstaterade att de hade rivit min fina garageport som jag sparka boll på   , men jag tyckte jag skymtade det gammla plommonträdet i alla fall. Alla Ekar stog kvar. Vi gick med Maritas brosbarn och hon sa att hon visst vem som bodde där nu. Det var nästan så man blev sugen att fråga om vi inte kunde komma in och titta hur det såg ut inne i huset. Man är ju nyficken. Vi gick sedan min gammala skolväg, som var så lång att gå när jag var liten, Nu inte långt alls. Slut målet var i alla fall Slagstakiosken och belöningen var en härlig glass. Kan meddela att det regnade hela tiden som vi gick och åt glass. Jag tog en Daimsnäcka, Gå in på slagstaglass.com och kolla in deras fina glassar.


i fredags var jag på Thun´s men Peter och barnen, Det är en sådan där billighetsaffär som man kan fynda i. Peter skulle dit och frågade om jag ville följa med. Man kommer inte dit utan bil så det var snällt av honom. Det blev lite kläder till barnen, och så hittade jag mina nya jumpaskor till ett bra pris. på kvällen kom jessica och drack lite vin och någon grogg på balkongen. Vi satt och diggade 80- och 90-tals musik på balkongen. Vi konstaterade att innan man är 25 så är tre år mycket efter det så suddas åren liksom ut det är inte förrän det blir tio år emellan som man börjar märka åldersskildander. I allafall jessica är tre år yngre än mig och det märktes på vilken musik vi kom i håg. Men kul hade vi. När det blev kallt gick vi in, tror det var från kyla till värme som gjorde att jag börja känna mig på pickalurven. Efter jessica hade gårr fick jag ett så himmla godissug så jag åt upp allt som jag hde hemma. Bara vräkte i mig. Eftersom jag är en klok kvinna så började jag dricka vatten oxå. så när jag vaknade i går var jag pigg igen.


I går sydde jag lite. fållade kanten på en blivande duk. sedan börjarde jag att skära ut ruter till en huv åt min symaskin. Det ska bli en huv gjort av lappar från jeans. VI får se hur det går. Det där att klippa och skära är inte min bästa sida. Men jag får lära mig. kul är det. Mitt i allt så hade jag även tvättstugan. var för lat att vika tvätten i går så jag får ta mig i kragen och göra det i dag innan barnen kommer. Ska även hinna handla. Men kl är ju bara 10.00 och de kommer inte förrän vid tre så jag borde hinna.


Nästa vecka är min sista lediga vecka. Har barnen då så vi får se vad vi gör. Vädret får styra lite tror jag.



Av Pia - 8 augusti 2013 09:26

Konstigt det känns som jag är på väg hem. Jag har inte haft mitt hem i Eskilstuna de senaste 11,5 åren men ändå känns det som jag är på väg hem. Ska bara vara där över dag och träffa en kompis som inte heller bor där, men är med sina barn och hälsar på sin familj. Jag skulle ha haft med mig badväder men jag tror inte jag kan uppfylla den önskan.

Ha en bra dag, jag ska ha det i semedjornas-stad

????

Av Pia - 6 augusti 2013 07:54

Vaknade tidigt i dag. Gick upp kl 7.00
Jag har ju semester onte behöver jag gå upp så tidigt. Nä. Men det är ingen roligt att ligga och vrida sig hela tiden. Sedan har jag ingen skön kudde. Jag tycker det är jätte svårt att hitta en. Är det någon som har förslag på en bra kudde?

Har börjat igen med mormorsrutor det ska bli en filt till David. Han har valt färgerna själv. Men det är himmla många man ska göra innan man kan sy ihop alla rutor. 32 st i en färg och så ska det vara 6 färger. Orange är färgen som är med i alla färger. Jag är klar med en färg och gjort 8 st i färg nr två. Så det är en bit kvar. Så det är bara att virka på.


Igår blev jag klar med denna sötnos! ?

Av Pia - 5 augusti 2013 20:36

                     

Av Pia - 5 augusti 2013 19:59

                     

Av Pia - 5 augusti 2013 10:17

Före

Efter

Fick göra en egen form till skapelsen ovan

Fyndade i går. Åtta par jeans, ett par shorts och tre toppar för 200 kr?

Det är var mågra bilder från mobilen. Senare dag /hoppas jag/ kommer bilder från kameran

Av Pia - 4 augusti 2013 10:13

Vilken sommar vi har. Man bara njuter som bara den. Hade lite otur med badaandet på Gotland. Det var fullt av släke i vattnet och det var kallt. Mamma berättade att det hade blåst bort när vi hade åkt hem och det hade blivit varmare i vattnet. SÅ badandet för mig har inte varit mycket. hoppas på att vädret håller sig när jag får hem barnen så får vi åka till något bad här omkring. Barnen är nu på väg till Hälsingland mad sin pappa och hälas på farmor och farfar. Där kan de bada hela dagarna. På Gotland hade jag en pool till dem så de var nöjda i allafall.


Det blev lite ensamt i går när jag hade lämnat barnen så cykelturen i går blev inställd. Gick istället på en promedad på ca 50 minuter i år kväll och cykeltur nu på morgonen ca 40 minuter. SKa bada mina fötter och sätta på skavsårsplåster på dem så det blir en promis i kväll oxå. Var och köpte mig en våg i går, så jag invigde den i morse. konstarerade att jag intehar gått upp i vikt i allafall.


I går gjorde jag klart en liten hund, och började på en ny. Håller på med en döskallrsjal men garnet har tagit slut och när jag försökte köpa mera i syaffären här i märsta så hade de inte det   .  Under tiden jag var på gotland så målade jag mammas köksstolar. efter som hon bara hade matt färg så kunde jag inte göra färdigt dem. Hon har köpt en halv blank lackfärg för att göra slut målningen på dem. Jag gjorde en hel del betong grejor oxå. Stickade färdigt en sjal till mamma. Bilder på detta kommer lite sernare. har lite bilder på mobilen och lite bilder i kameran så jag måste sammordna dem först innan jag kan lägga ut dem.


I dag ska jag ner i källan och fixa den andra hyllan som håller på att rammla ner. Efter det så ska jag ner med väskorna så det blir mer plats här uppe. Håller på och funderar på hr man lättas förvarar barnens uteleksaker. En stor låda eller en stor kasse vad tycker ni är smartas? Annars ska jag väl göra klart hund nummer två. Barnen har även beställt varsin hund. Jo jag måste fixa blommpinnar oxå. Ska kanske ta en sväng till ÖoB, kan ju kolla in ramar oxå.


Ha en skön söndag och njut av sommaren   

Av Pia - 2 augusti 2013 20:23

Nu har jag packat barnens grejor. Jag ska leverera grejorna och mina kära barn till deras pappa i morgon. Inte roligt. Men samtidigt så ska det bli skönt en vecka barnfri semester?. Ska försöka att njuta så gått jag kan. Sedan har jag dem för mig själv en vecka innan skola och dagis och resten av vardagen drar i gång igen.

Eftersom jag ska lämmna dem efter frukost så tänkte jag ta ett motionspass på engång efter med cykeln. Har haft tre kreativa veckor på Gotland. Upptäckte då att kreativitet inte är motion för kroppen? utan bara för hjärnan och själen. Bra i försig. Men när kilorna ska ner så måste kroppen tränas. Så nu nya tag och hoppas på att jag ska gå ner i höst. Någon gång ska väl det lyckas. I våras gick jag upp även fast jag tränade och åt bra. Jag slutade att gå upp inan semester. Vi får se om jag har stått stilla eller gått upp.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards