acasadipia

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Pia - 18 augusti 2013 18:24

Sitter och njuter av ett glas kallt vitt vin min sista dag på ledigheten. I morgon ska man upp och få i väg barnen till fritis/dagis och en själv till jobbet. Det tråkiga med detta är att det är inte bara semester som är slut utan det är slut på min vecka med mina gokorvar.?

Fyra dagars jobb väntar. På fredag blir det en tur till Gotland och träffa släkningar hem igen på söndagen. Så det är inte riktigt slut ännu. Om jag har tur så är det varmt i havet så jag får bada.

Har känt mig lite ledsen de senasde dagarna. Kanske beror det på att vardagen ska börja igen eller så känner jag mig ensam och undrar i fall jag har några vänner. Det är knappt mågon som hör av sig. Nu sitter ni väl och tänker hör av dig själv. Har gjort det flera gånger. Ska man försöka någon annanstans eller löser det sig? Är man ingen rolig nu när man är ensam och vännerna är par? Man undrar för man har gjort en jätte grej att bestäma sig för att lämna det trygga livet i tvåsamhet till ett liv i ensamhet och bara se sina barn varanan vecka. Tur att exet och jag har en bra kontakt. Vi har inga som helst problem att diskutera saker om barnen sedan håller vi på varsit håll och lär oss leva på ett annat sätt än det vi har varit vana vid de senaste elva åren som vi bodde ihop. Kan ju inte prata med exet om detta för då säger han det var du som ville skiljas. Ja det var jag men jag vilje inte skilja mig från mina/våra vänner. Ja nu har jag skrivit av mig mår kanske bättre när jag har börjat jobbat och träffat alla trevliga kollegor.

Kram på er som följer min blogg.

???

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards