acasadipia

Alla inlägg under oktober 2012

Av Pia - 3 oktober 2012 20:38

Mamma och rasmus var hemma hos oss när vi kom från fritis, dagis och jobb. HOn hade kommit för att följa med mig till Täby och magnetröntgen. Det var skönt att ha henne med efter som tiden jag hade var så sent 22.30 Tycker inte om att vara på sjukhus så sent själv. känns obehagligt tycker jag. Hur gick det då? Jo jag fick ligga på mage och han min högra handled fram, som en superhjälte. Jag fick ha hörlurar på mig för det låter hemskt mycket där inne i röret.  JAg kunde verkligen fantisera att jag var en hjälte som blev beskuten på, för det var så det lät när den tog bilder. sätter in en länk så ni kan läsa om Magnet röntgen

http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnetisk_resonanstomografi

Håll tummarna att de hittar något som förklarar varför jag har ont i handlederna, och att det i så fall går att borta.


VAr med Joakim till husläkaren i morse och kolla om ha har polyper men det har han inte. De tog mitt blodtryck och det var perfekt. i våras hade jag ett litet för högt blodtryck. Jag har varit lite orolig efter ångestattacken men jag har inga andra fel än kanske lite höstdepretion annars frisk som en nötkärna förutom halont då. JAg fick lära mig att man ska inte låta ångersten ta överhand så den förstör vardagen. Bara för att man ha haft en så betyder inte det att man får flera. Så man ska inte gå och tänka på det utan gå framåt och se vad som finns där.


Nä nu är det snart Dallas.


Av Pia - 2 oktober 2012 10:36

Dagen började med att jag glömde min handväska hemma. Jag var nästa nere vid stationen när jag upptäckt det. Så det var bara att gå hem och hämta den. Ordvitsen Det du inte har i huvudet, har du i benen stämde.


Sedan har en last bil ståt och brummat hela förmiddagen utan för mitt fönster så jag har fått ont i huvudet. i eftermiddag ska jag till tandläkaren och kolla vad de ska göra med min avbitna tand. ändu senare i kväll ska jag med sällskap av min mamma ta oss till Täby för magnetröntgen av min handled och underarm . Så en innehållsrik dag i dag.


Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards