acasadipia

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2022

Snabba vändningar

Av Pia - 3 augusti 2022 20:38

Varför ska måendet ändras så snabbt. Först är man låg i någon vecka. Sedan fick jag främmande (mer om det senare) och då kände jag verkligen hur min inre spiral vände och gick uppåt. En sådan härlig känsla. Men nu har den liksom vänt åt andra hållet. Jag har sovit dåligt i tre nätter. Det kan ju var förklaringen men ändå. Måste det vända så snabbt?

Nu ska jag berätta lite om mina besökande spiral vändare. Pia min underbara vän och hennes sambo och sambons systerson kom för sambon, systersonen och dottern (som sov någon annanstans) skulle orientera på o-ringen i Uppsala. Pia ville betala en slant men jag sa nej till det utan bad henne fixa med maten. Och det gjorde hon och resten av gänget men mest Pia. Jag kunde bara luta mig tillbaka och njuta. Medans de andra sprang och leta kontroller så umgicks Pia och jag. Jag glömde säga att det var på sötnosar med whipetkillarna Flipp och Frank. Så jag fick gosa lite med dem. Pia älskar att påta I trädgården. Och vilket trevligt ställe hon hade kommit till för i år fanns det en massa att göra. Hon rev upp en massa ogräs, fixade och donade. Fyllde hela trädgårdstunnan.

Jag satt i Baden-baden stolen när och pratade. Ibland kom jag på trevliga idéer som ett glas vin med jordgubbar till. Hon var ju tvungen att ta lite paus ibland.

Så tacksam att jag har en sådan vän. Blir faktiskt glad av att skriva om det. Tack att ni kom och tog hand om mig.

Imorgon om jag känner mig nere som idag ska jag gå ut och kolla på min trädgård som Pia har fixat i och tänja tillbaka hur roligt det var och försöka få den känslan att gro så jag vänder spiralhelvetet igen. Vill ju må bra inuti. Värk har jag alltid men man kan faktiskt accepterar och göra det bästa av situationen. Har ju gjort det förut ska väl klara det igen.

Fick ju faktiskt lite energi så jag var ute i hobbyrummet och ordnade lite. Satte upp två hyllor. Riktigt nöjde faktiskt.

Mycket att fixa i hobbyrummet men en början. Ska försöka gå ut dit i morgon oxå.

Idag har jag tittat på tv och sovit hela dagen.

Men ska göra något roligare i morgon

Ha det gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards