acasadipia

Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Stenåldern!

Av Pia - 6 maj 2015 08:01

Joakim tycker nog att jag är från stenåldern. Han hade hört AC/DC:s låt Thunderstrack i två olika filmer. Flygplan 2 och en militär film. Jag sa att jag har den låten på en skiva om han vill lyssna. Alltså en gammal Lp-skiva. Tog fram den satte på skivspelare och sant får du inte hoppa och studsa bervid för då kan man repa skivan. Joakim satt och tittade på mig som ett frågetecken. När låten började ta slut undra han om man kunde trycka på åter knappen så vi kan lyssna på den igen. När jag förklarade hur man byter låt så tittade han på mig som jag var dum i huvudet. Och ännu värre var att det när jag sa att när sidan var slut får man gå och vända på den och lyssna på resten av låtarna. Då sa han är det musik på båda sidorna? Och skakade på huvudet. Jag har ännu inte visat kassettbanden för honom. Då svimmar han väl.

Nu är han och David i skolan. Själv sitter jag på pendeln till min kurs. Inte speciellt roligt. Fast ibland måste man göra saker man inte tycker om. Båda killarna går hem själva i dag. Joakim direkt efter skolan och David en timme senare. Joakim behövder vila sig lite han är inte hundra procent bra i från sin förskyldning. David tycker det är roligt och spännande att få gå hem själv. Och det är ju bara över gården han ska. Bra att öva sig lite innan de måste gå hem själva. Nu är jag ju hemma när de kommer. Snart får vi öva med Joakim att gå hem till en tom lägenheten och vänta på mig hemma. Jädrans vad stora dem har blivit.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards