acasadipia

Alla inlägg under oktober 2021

Av Pia - 13 oktober 2021 19:02

I eftermiddags så kändes allt skit. Vilke bara lägga mig under täcket och få dagen att gå. Hade bestämt med killarna att vi skulle träna. Alltså in i det sista försökte jag komma på någon ursäkt att inte åka och träna. Men varje gång jag kom på någon så såg jag killarnas besvikna ansikten. Så jag satte mig på cykeln och mötte upp dem (de är hos sin pappa denna vecka). När jag såg dem se glada ut att få åka till gymmet så släppte allt och jag kände mig glad igen. Vilka himla bra draghjälpare jag har för att träna. Om jag inte hade dem hade jag inte gott idag. Och nu ligger jag nytränad och nyduschad och är jävligt nöjd med mig själv.

Imorgon ska jag till dietisten igen får se om det har hänt något. Jag har iallafall varit duktig att räkna kalorier och hållt mig under min översta gräns.

Måste berätta. I måndags skulle jag träna på jobbet. Men upptäckte att jag hade glömt att packa ner en tröja. Men jag gav inte upp utan tog en rask promenad runt Skeppsholmen. Och det såg så tomt ut när inte fullriggaren af Chapman låg på sin plats. Den är på reperation eller renovering kanske man säger. Kommer inte tillbaka förrän 2022. Den har ju alltid legat där. Min morfar jobbade på den och föll från enbav masterna. Men då låg hen inte vi kajen utan var ute och seglade. Säger man hon eller han om ett skepp? Jag ville skriva hon men blev osäker och skrev hen.

Ha en bra kväll och håll tummarna att det hänt något på vågen för mig.

Av Pia - 5 oktober 2021 16:55

Har tappat räkningen på dagarna. Hade ju tänkt skriva lite varje dag. Det blir inte alltid som man har tänkt sig.

Räkna kalorier går riktigt bra. Åt till och med en kanelbulle, på dennes dag, igår utan att äta för många kalorier. Man får dra in på annat.

Vi har börjat jobba på kontoret tre dagar i veckan. Både skönt och jobbigt. Man är liksom intr van att umgås med kollegorna hela dag så man blir trött av att bara vara tillsammans igen. Idag hittade jag till jobbets gym. Hade fått en ny övning av sjukgymnasten och det känns. Låren är som gele. Ryggen ömmar. Men det är på ett skönt sätt. Jag vet ju varför det värker.

Jag håller på att göra ett hus. Testar lite olika saker men tror det blir fint när jag har målat den.

Ha det gott

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards