acasadipia

Alla inlägg den 26 februari 2020

Av Pia - 26 februari 2020 07:08

..arbetsveckan. Dagarna bara rinner iväg. Vart tar de vägen? Hänger inte riktigt med? Eller går det för långsamt? Och det är därför jag inte hinner med? Nu satte jag hjärnan i djupa veck. Hur tycker ni tiden går för fort eller långsamt? Tiden är konstig iallafall. Vissa saker känns som det var i går det hände och det var över tio årsedan. Vissa saker känns som det var år sedan och det hände för mågra dagar sedan. Hur kan det vara så? Jag försöker verkligen vara här och nu. Tror faktiskt man blir lyckligare av det. Visst det har hänt saker i mitt liv som har gjort mig till den jag är. Men jag har gjort mina val och får leva med dem. Framtiden då. Jo visst har jag en viss oro för den. Men det är nu jag lever och inte då eller sen utan nu. Eftersom jag är människa så kommer aldrig då och sen försvinna i mina tankar. Älta och fundera på framtiden är ju mänskligt. Men jag ska försöka minska på det utan att sluta drömma eller fundera på "om jag hade gjort så" . För man måste ju ta lärdom av det man har varit med om. Och man måste ha mål och drömmar för att gå vidare. Men man ska njuta av tiden man lever i oxå.

Igår blev jag klar med den första av två grytlappar. Lite trådar måste fästas och den ska blockas (strykas) lite.

Vinter är här igen. Eller vinter har äntligen kommit.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards