acasadipia

Alla inlägg den 26 februari 2019

Av Pia - 26 februari 2019 07:03

Tror det. Efter läggdags igår tog det några timmar innan jag hamnade i något man kanske kan säga sömn. Lätt sömn kanske är rättare sagt. Ur den vaknade jag vid tre och har varit vaken sedan dess. Kl fem ringer min klocka jag lyckas gå upp fyrtio minuter senare. Och på något sätt kom jag iväg halv sju som gör att jag sitter nu på pendeln och skriver detta. Har tydligen kommit i en period då något eller någon i min kropp inte tycker jag behöver ordentlig med sömn. Jag har ju satoroten men mår dåligt av dem dagen efter. Min läkare föreslog att jag delar på dem. Inte det lättaste när de är små och runda. Men har en sådan där tablett delare så ska nog försöka så jag övervinner den där något/någon som håller mig vaken. Håll tummarna.

Annars går det bra att jobba. Jag tar min lunchpromenad och hinner men en liten lur. Ja eller lut innan lunchen är slut. Och när jag tar min lilla promis så uppnår jag lätt mitt stegmål. Å så får jag lite dagsljus på mig oxå.

Igår höll jag på att deppa ihjäl mig pga av en tappad sticka. Trodde jag hade tappat den på pendeln i fredags. Men när jag kom hem och tittade lite extra men förhoppning att stckan hade blivit tappad i hallen hemma hittade jag den tunna, svarta lilla stickan och jag blev nästan lycklig.

Under helgen har jag virkat en duk. Jag försöker virka och sticka av mina uddagarener och restgarner hemma. Så här blev den. Färgglad och fin. Om någon vill ha en virkad duk så säg till. Vi kan leta färg bland mina garner eller köpa färgen du vill ha. Pris beror på garnåtgången och hur tidskrävavde duken är.

Ha en skön tisdag. Själv hoppas jag att jag håller mig vaken och kan göra mitt jobb ordentligt.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards