acasadipia

Alla inlägg den 25 februari 2019

Av Pia - 25 februari 2019 07:09

Måndag morgon. Första hela veckan efter sjukskrivningen. Sportlov för barnen. Har blivit så att jag bara har den stora killen hos mig. De behöver vara ifrån varandra. Misstänker att de kommer att spela mot varandra på xbox och snacka med varandra på mobilen. Men de kan stänga av när de tycker den andra är jobbig. Det var vackert när jag gick till pendeln.

Jag har varit låg och energilös hela helgen. Har inte varit utanför lägenheten. Vad har jag gjort? Ja i lördags ingenting. Jo lyssnat på bok, virkat, sovit och tittat på tv i omgångar. Igår gjorde jag samma sak men bytte sova mot röja i köket, vika tvätt, tvätta, hänga tvätt. Så jag fick lite gjort igår.

Är väl låg forfarande men lite bättre är det. Mysigt att ha stora killen hemma. Livet blir liksom mer meningsfullt. Ja jag vet att jag sa att jag skulke njuta av ensamheten i helgen. Men ibland blir det man vill ha lite för mycket. Ttcker om ensamheten då ingen sätt krav på mig att göra saker som jag inte känner för. Men sammtidigt tycker jag om att ha krav på mig så jag gör saker som jag inte tycker om. Jag snackar nog mest om matlagning eller planera vilken mat som ska lagas. Ja jag tror planeringen är det som är mest ångerladdad för mig. Att laga maten är helt ok. Har sagt till Joakim att han och jag ska besluta tillsammans dagen innan vad vi ska äta nästa dag. Har diverse mat hemma så vi ska nog hitta något som passa oss båda.

Jag tror jag döper pm min spybok till tankebok. Ibland är det nog bra att skriva av sig lite. Jag skriver mycket här men det är mycket som jag inte skriver för jag vill inte lämna ut mig fullständigt.

Ha en skön måndag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards