acasadipia

Alla inlägg under maj 2019

Av Pia - 14 maj 2019 06:58

Ja man kan undra men tyvärr tror jag det är fibron. Den talar om nu Pia blev det lite för mycket i går. Jaja hade en skön promenad från Blockhusudden till Rosendals wärdshus. Friskvårds dag (eftermiddag) igår. Vid Wärdshuset blev vi bjudna på en smörgås och te. En föreläsning om energi. Hur vi hittar den. Sedan var det dax att åka hem. Kom hem tidigt men var helt utmattad så jag sov i ca en och en halv timme när jag kom hem. Tog en del foton bla detta fina japanska lönträd

Idag händer det saker allt med mig. Mitt utseende lär ändras. Förhoppningsvis till det bättre. Ska klippa och färga håret. Lite nervös faktiskt men det blir nog fint.

Ha en skön dag.

Av Pia - 13 maj 2019 07:10

Wow vilken helg. På lördagen var jag på Planner con i Solna. Doodleidos Hanna hade fixat ihop allt. Föredragning om vanor, hur man skapar mer tid och hälsa. Vi fick lära oss att teckna bokstäver på olika sätt. Vi umgicks och njöt i varandras sällskap.

Mot slutet av dagen började tankarna gå hemåt. Hade satt ett ultimatum till killarna om deras rum inte var städat innan jag kom hen så skulle det inte bli någon mer spelande varken Xbox eller mobil. Så jag drog mig lite för att åka hem. Var liksom rädd att jag skulle få stå och skälla på dem och det skulle bli dålig stämning ja ni vet. Men när jag kom till Solna station så ringde en förtvivlad David och berättade att när han hade varit ute med kompisar och spelat basket kom en kille från den andra klassen och frågade om han fick vara med. Självklart fick han det. De spelade en stund. Sedan lyckades david göra mål och då gjorde den här nya killen något riktigt dumt. Först slog han av Davids keps sedan tar han stryptag runt Davids hals och slutar inte först en vuxen kvinna gick förbi och frågade vad de höll på med. David sprang upp och ringde till mig. Jag ringde till Peter så han gick dit. Medans jag åkte från Solna ringde Peter polisen och anmälde detta. Två plismän (en kvinna) kom och pratade med David och oss. Eftersom killen inte har kommit upp i straffmyndig ålder kom vu överens om att vi skulle kontakta skolan. Skolan har ett trygghetsteam som tar hand om sådan här saker även fast det händer efter skoltiden. Så jag skrev ett mail till rektor och klassläraren. David mår efter omständigheterna bra. Har varit ute och spelat basket med kompisarna efter incidenten. Så nu får vi se vad som händer.

Så det jag oroade mig för innan jag kom hem kom lite i skymundan. Men de hade städat och David hade till och med plockat ur diskmaskinen.

Igår byte jag framdäcket på cykeln och försökte byta sadel men upptäckte att jag hade missat att köpa ett sadelfäste. Men när det är köpt så är det bara att fixa sadeln.

I dag har jag friskvårdsdag på jobbet. Ska ta en promenad runt Djurgården (inte hela) få en smörgåsar, lyssna på ett föredrag och sedan åka hem. Man får hoppas att det inte regnet vräker ner när jag ska gå i eftermiddag.

Ha det gott.

Av Pia - 11 maj 2019 09:02

På väg till Solna på en bujo-event den heter Planner-con (tror jag). Föreläsingar på hur man planerar, lära sig skriva fina bokstäver (förhoppningsvis). Får berätta i nästa inlägg vad jag gjorde.

Idag är det ingen vanlig dag. Nä i dag fyller Moltas två år

Det är oxå en sorgens dag för mig ni förstår snart. Lite längre ner ska jag skriva några ord till en som inte finns kvar längre. Han var väldigt aktiv med dator och läste min blogg så jag hoppas han kan läsa det var han än är.


Fredrik

Ja jag skriver ut ditt namn. Tror det inte är någon fara att göra det. Vet att du var väldigt noga med att inte skriva ut ditt namn. Men jag tycker att jag kan tan den friheten nu efter vad du gjorde för fyra år sedan. Det är redan gått fyra år sedan du avslutade ditt liv. En väldig egoistisk ska att göra faktiskt. Du orsakade så djupa sår i mig och säkert andra när du gjorde det. Jag kan säga att jag mår mycket bättre ny psykiskt har jag blivit nästan mig själv igen. Värken kommer aldrig att försvinna om inte ett under händer. Kanske får jag uppleva det för forskningen inom FIBRO är på framfart. Men tror inte det. Men den tomhet du gav mig finns där. Håller mig i ett fast grep. Det kanske inte var det pefekta förhållande vi hade men vet du vi hade stark kärlek mellan oss. Vi var ifrån varandra i 15 år och kunde hitta den igen. Det säger allt eller hur. Nä jag har inte träffat någon ny. Dels pågrund av saknaden av dig men mest pga att jag har mått väldigt dåligt av utmattningssyndrom och fribron. Men vem vet kanske träffar någon som kan finnas vid min sida. Börjar faktisk längta efter det. Tror faktiskt du skulle vilja det. För du känner ju mig. Behöver kramar och ömhet för att vara stark.
Saknar dig Fredrik kan bli så arg på att du gav upp, men samtidigt förstår jag varför du gjorde det. Men jag tror vi hade haft det bra nu. Vi hade kommit över våra små helvet och skapat en gemensam och varit ett gammalt strävsamt par. Älskar dig. Ha det bra där du är.

Din Pia

Av Pia - 10 maj 2019 08:28

David ringde precis när jag hade hoppat av pendeln i Stockholm och sa att han mådde så dåligt att han inte kunde gå till skolan. Jag vände och åkte med nästa tåg hem. Så jag ha i drygt två timmar först varit på väg till jobbet och sedan på väg hem.

Magen krånglar och värker. Hoppas det är tillfälligt.

Ha det gått

Av Pia - 10 maj 2019 07:05

Tycker ni inte oxå att dagarna flyger fram. Var det inte januari nyss. Nu har vi redan kommit till den 10 maj. Är det för man har roligt som tiden bara flyger fram eller vad kan det vara?

Fick reda på i går att David skulle på disco i dag. Han säger att jag inte behöver följa med, vilket är tur för jag väntar matleverans under den tiden. Men det är ju i skolan och det tar mig fem minuter att gå dit om det skulle vara något. Joakim är för gammal för detta disco. Tänk att var 13 år och för gammal. Hihihi.

Jag kör på för fullt nu. Så i morgon ska jag till Solna på en bujo-event. Så roligt med dessa bujo-träffar. Jag verkligen älskar dem. Det har varit min vecka så tyvärr väldigt lite tid med barnen. Men i går när jag kom hem full av längtan efter dem. Hade någon idotisk dröm att vi skulle sitta och umgås med varandra. Minstingen kom och gav mig en kram sedan stängde han i sig i sitt rum och snackade med kompisar. Storingen satt i soffan och tittade på TV fick väl någon grymtning till svar. Men det positiva är de var hemma och jag kunde höra dem och gå och titta på dem. Ikväll innan discot tänkte jag vi skulle försöka umgås. Hjälpa till att laga mat och snacka lite. Vi får se hur det går. Håll tummarna.

Ha en undebar FREDAG

Av Pia - 9 maj 2019 08:55

Två dagar i Karlstad på konferens. Håller på att lära mig allt om telefoni. Känner mig så glad och nöjd att jag orkade med att göra detta. Håller nog på att bli normal igen. Ja eller mig själv. Normal kan jag väl aldrig bli i andras ögon. Hihi.

Det står helt stil i mitt huvud men nu vet ni att jag lever och mår bra.

Av Pia - 6 maj 2019 08:16

Så här kommer dem.

Av Pia - 6 maj 2019 06:58

Äntligen är det måndag. Gå upp tidigt. Åka till jobbet. Och idag åka vidare till Karlstad för några dagars konferens. Om ni undrar så är jag ironisk med allt förutom resan till Karlstad. Vill provocera lite så på måndags morgon.

Vilken helg. I fredags hade jag kollegerna på middag. Vi hade kanon. Maten blev bra och gästerna mätta.

[Bild]

På lördagen lyckades jag och Jessica hitta tid för en kompisdate. Fick se hennes fina lägenhet och sedan gick vi ut och åt. Jag kom inte sent hem strax efter åtta. Somnade nog redan vi nio/halv tio. Sov mig igenom orkanen som mina grannbarn under orsakade. Brukar inte göra det men i lördags gjorde jag det. Orkan menas att barnen börjara att fara runt i lägenheten vid tio eller halv elva på kvällen. Det låter som de springer i taket. Det är inte bara jag som störs av det. Grannen ovan mig och på sidan om oxå. Visst barn ska få springa men inte sent på kvällen.

Jag hade en fin flyttpresent till Jessica ville nästan inte ge bort den. Men såg hur glad hon blev så försvann den känslan. Får göra en ny till mig.

[Bild]

Ha en skön måndag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards