acasadipia

Alla inlägg den 29 maj 2019

Av Pia - 29 maj 2019 06:31

Har fått äran att öppna idag med. Håll tummarna att det inte sker någon olycka idag. I går stod pendeln still i två timmar fem minuter från Märsta pga olycka. Alldeles efter en bro så man kan undra ifall det var tåget jag satt i som orsakade olyckan. Men vi stod nära där flygbränslet tömms till Arlanda så det kan vara något där. Men man får aldrig reda på vad det var för olycka. Så igår var jag på jobbet runt nio istället för strax efter sju.

Igår började jag med ett projekt som jag skulle ha gjort för några år sedan. En hissgardin till barnens fönster. De klagar på att det är ljust. I några år har jag haft alla grejer framme men inte gjort det. Igår klippte jag ut tyget. Sydde med overlocken runt kanterna. Fick byta tråd i overlocken innan. Det är inte det lättaste. Fyra trårullar ska bytas ut. Det brukar krångla men det gick bra. Ikväll ska jag sy två kanaler och trä tråden. Spännande värre. Hittade beskrivning i en bok jag hade hemma.

Ett annat projekt jag har haft på gång ett tag i huvudet men inte gjort det har jag fått till oxå. Ett gardinband. Jag påtade ett långt band, tvinnade det dubbelt och tata så blev det ett gardinband

Ok det är jobbigt att komma ihåg alla grejer när man byter väska. När jag byte från ryggsäcken till Hinzan så glömde jag mina hörlurar. Så himla tråkigt. Kan inte lyssna på min bok på vägen till jobbet. Måste lyssna på alla runt om kring mig. Men min Hinza är fin.

Ha en bra lilllördag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards