acasadipia

Alla inlägg den 6 december 2016

Av Pia - 6 december 2016 10:08

Ordspråket "det man inte har i huvudet får man ha i benen" stämmer denna morgon.

Gick med barnen till skolan efter en mysig morgon. Vi tittade och åt frukost framför TV som sände julkalendern. Så jag tycker är riktigt bra om ni frågar mig. Vi hade sovmorgon oxå. Var var jag nu? Jo lämnade barnen på skolan. Gick till affären och handlade lite som jag hade glömt beställa från MatHem. I affären kom jag på att David inte hade fått sin medicin för magen. Så jag kollade hem och fixade medicinen (öppna kapseln och blanda mrd äppelmos) ch hällde i vatten i vattenflaskan igen. Rusade iväg och fick se Davids klass på väg till bussen (de skulle till Sigtuna stiftelse och få höra om Abrahams barn) rusade då till bussstadionen ihop om att hinna i fatt och ge medicinen. När jag kom fram stod dem och väntade på bussen. David den lilla sötnosen sken upp som en sol när han såg mig och åt upp medicinen med äppelmoset och drack en klung vatten. Lunkade hem sedan. Fy tusan vad trött jag blev. Men jag klarade uppdraget. Phu.

Har kommit en bit på pusslet. Men det känns som jag mest sitter och stirrar på bitarna och när jag tänker nä får nog göra något annat så lyckas jag få ihop några bitar så jag måste sitta en stund till och stirra.

Nu ska jag ta lite te och stirra på pusslet och hoppas jag lägger några bitar.

Ha det!

Av Pia - 6 december 2016 10:03

Ordspråket "det man inte har i huvudet får man ha i benen" stämmer denna morgon.

Gick med barnen till skolan efter en mysig morgon. Vi tittade och åt frukost framför TV som sände julkalendern. Så jag tycker är riktigt bra om ni frågar mig. Vi hade sovmorgon oxå. Var var jag nu? Jo lämnade barnen på skolan. Gick till affären och handlade lite som jag hade glömt beställa från MatHem. I affären kom jag på att David inte hade fått sin medicin för magen. Så jag kollade hem och fixade medicinen (öppna kapseln och blanda mrd äppelmos) ch hällde i vatten i vattenflaskan igen. Rusade iväg och fick se Davids klass på väg till bussen (de skulle till Sigtuna stiftelse och få höra om Abrahams barn) rusade då till bussstadionen ihop om att hinna i fatt och ge medicinen. När jag kom fram stod dem och väntade på bussen. David den lilla sötnosen sken upp som en sol när han såg mig och åt upp medicinen med äppelmoset och drack en klung vatten. Lunkade hem sedan. Fy tusan vad trött jag blev. Men jag klarade uppdraget. Phu.

Har kommit en bit på pusslet. Men det känns som jag mest sitter och stirrar på bitarna och när jag tänker nä får nog göra något annat så lyckas jag få ihop några bitar så jag måste sitta en stund till och stirra.

[Bild]

Nu ska jag ta lite te och stirra på pusslet och hoppas jag lägger några bitar.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards