acasadipia

Alla inlägg under februari 2016

Av Pia - 15 februari 2016 07:55

Jag är hemma igen. Igår lagade jag mat till mamma. Så första matlagningen på spisen gjord. Har skaffat en te-kittel som visslar när vattnet kokar. Har jobbat för hårt i helgen. Är helt slut, med värk i kroppen. Skulle vilja lägga mig i min egen säng och dra täcket över huvudet. Men sitter nu på pendeln på väg till jobbet. Nu vill ni se köket. Okej då. Men har inte allt i ordning ännu men en glimt kan ni få.

De mätte fel under diskbänken så lådan som ska vara där är för djup. Lite små fel här och där måste åtgärdas innan köket är helt klart. Jag har lite tabet att sätta upp. Får se om jag hittar någon energi att göra det i veckan.

Ikväll kommer killarna och det ska bli mysigt och höra deras kommentarer.

Måste nog sluta ögonen lite innan jag är framme i Stockholm. Ha det bra.

Av Pia - 12 februari 2016 07:08

När nyckel var tillbaka lämnad skulle köket vara klar. Vi kom överens om att de kunde stoppa ner nyckel i brevinkastet. När jag kom hem vid 16.00 låg nyckel där på golvet. Och det såg ut så här:

Tycker ni det är ett kök som man kan säga är färdigt?

Sockel är ej dit satt.
Diskmaskinen är ej fastsatt och inget vattenskydd under.

Båda dessa fanns på plats så det var bara att sätta upp.

Skyddspappret ej borttaget
Grovstädningen ej gjord.

Det fanns säkert mer smådetaljer som inte var gjorda. Men jag blev så ledsen så jag gick därifrån till mamma. Försökte ringa projektledare men fick inget svar. Mailade henne istället med bilder och frågade om hon ansåg jobbet var klart. När jag inte fick svar på två timmar så kontaktade jag IKEA . Projektledare och jag har haft mail kontakt kvälls tid förut och även telefon kontakt. Så det är inte konstigt att jag väntade mig svar efter 16.00 Innan jag ringde till IKEA så skickade jag in ett mail med en del bilder. När IKEA såg detta sa de spontant att så här får det inte se ut. Så de ska ringa Peab i dag och prata med dem. Får hoppas att det får en lösning så jag kan flytta hem igen. Har ju bott i mammas lägenheten sedan början av december.

Nä nu pratar vi om någon roligare. Som min trevliga frukost kompis Rasmus.

Man kan inte låta bli och le när man äe nära honom. Han tittar på mig om jag inte får mat varför är vi uppe så tidigt? Jag kan inte sova när du är uppe och stökar. Jag tror alla som har hund får sådana blickar. Det är väl det som blir tråkigt att flytta hem, det kommer ingen glad hund tidigt på morgonen och gör en glad.

Få be er ännu en gång håll era tummar att allt löser sig i dag.

Trevlig Fredag.

Av Pia - 11 februari 2016 07:08

Om alkt går som det ska så är det klart i köket i dag. Troligen kommer jag inte ha några taklampor för min projektledare har fått för sig att de inte ingick även fast jag klart och tydligt sa att jag ville att de skulle ingå. Jaja kan sätta upp dem själv. Har ju satt upp takfläcktar. Men de ska iallafall sätta upp strömbrytaren som de tog ner utan att jag hade sagt det.

Nya Elcentralen kom upp i tisdags iallafall.

Igår och även idag har jag haft väldigt trevligt sällskap vid frukosten. Eller vad tycker ni?

Som sagt så är det sissta dagen på bygget idag. Ska bli väldigt intressant att se om allt är gjort. Om det inte är det så kommer jag säga att de får dra det från fakturan istället och jag gör det själv.

Mamma och jag sak städa och röja och plocka in. Så jag kan flytta hem ordentligt på lördag. Längtar som f.....n.

Håll tummarna att det blir så.

Kram på er alla!

Av Pia - 9 februari 2016 07:07

Tur att det blir snyggt efter all väntan.

Idag ska elektrikern komma och göra klart sitt. Sedan är det små snickeri detaljer kvar innan köket är klart.

Ikväll blir jag sambo med mamma och Rasmus. Känns skönt. Och himmla trångt.
Men mamma och jag ska hjälpas åt att plocka in alla saker i köket. Skönt att få hjälp. Mitt tålamod för projektetledaren har tagit slut. I går tyckte hon att jag skulle instruera elektrikern vad som ska göras. Jag trodde det var projektledarens jobb. Blev så arg att jag ringde till Ikea och frågade vad de ansåg vad en projektledare ska göra. Kan informera att de tycker lika som mig. Hon (i detta fall en tjej) ska fördela arbetet till hantverkarna och ha all kontakt med dem. Instruera dem vad som ska göras. Jag ska inte göra det. Men i detta köksprojekt har jag fått tala om för alla hantverkare vad som ska göras. Hon skyller på att hon inte vet hur det ser ut men hon kanske skulle åka ut till bygget hon är projektledare för. Jag ska skriva ett dokument till Ikea och tala om hur detta bygga har gått till så de kan göra något åt det så inga andra kunder blir drabbade.

Nu har jag fått ur mig lite. Ha det så bra.

Av Pia - 8 februari 2016 06:46

Idag ska kaklet upp. Sedan blir det intressant att se vad som händer eller inte händer i veckan i köket.

Spännande på jobbet oxå. Nytt växelsystem. Det kommer att se annorlunda ut på skärmen men det är samma knappar på tangentbordet. Kanske någon ny knapp att läta sig. Men att svara och vidarebefordra samtal är som det var förut. Så det kommer gå bra.

Av Pia - 7 februari 2016 10:39

Nu är det söndag och jag sitter i mutt soffhörn igen medas killarna spela på Xboxen.

Idag virkar jag på Davids kuddfodral.! Det är han som har valt färgerna)

Slö titta på tv idag igen.

Imorgon kommer plattsättaren och sätter upp kakelet. Sedan i veckan ska Elcentralen bytas ut och all el koplas in. I veckan ska även det sista snickeriet göras. Efter detta bör mitt kök vara klart. HÅLL ALLA ERA TUMMAR OCH BE OM NI GÖR SÅ ATT DET BLIR SÅ. Förlåt att jag höjde rösten börjar bli jävligt trött på detta. Vill sitta i mitt Softhörn varje kväll innan jag går och lägger mig i min egen säng.

Trevlig söndag!

Av Pia - 6 februari 2016 10:46

Sitter nu hemma i min soffa. Barnen spelar Minecraft. Jag säger bara att det var värt att vänta på skivan den är skit snygg. Rörmockaren har gjort ett snyggt jobb. Sen med resten får man bara hoppas det blir färdigt nästa vecka. De första snickarna hade lite känsla att städa upp efter sig dem som satte upp skivan hade absolut inte det. Vad sa jag i går tänk positivt.
Jag har fått en snygg bänkskiva på plats det ser snyggt ut under diskbänken. Här kommer några bilder. Skarven blev snygg oxå föresten.

Igår kväll putsade David sina stövlar. Undra i fall han putsade insidan oxå?

Här är el-centralen som ska bytas ut till en ny. Väldigt konstigt att de inte kunde inse det direkt innan jul då de var här och förberede dragningar.

Nä nu ska jag sticka färdigt Joakims socka och slä titta på tv tills det är dax att gå över till mamma och laga lunch.

Ha en trevlig lördag!

Av Pia - 5 februari 2016 14:36

Om det inte är det ena så är det det andra. Nu har de upptäckt att min elcentral är full och måste bytas ut. De säger att den det blir klart i nästa vecka. Men vem vet med min tur så får jag bli glad om jag kommer hem till midsommar.

Börjat liksom misstro att det kommer att bli färdigt överhuvudtaget. Tänka negativa tanka. Jag som brukar se det positiva i allt. Ok jag ska försöka.

Positiva tankar:

Elcentralen kommer att bli snyggare
Slipper byta proppar
Det kommer bara att vara vippknappar.

Vet inte om det hjälpte. Längtar hem nu.

Dricka lite vin ? och äta lite onyttigt ikväll. Och ta nya tag i morgon.

Ha det bra

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards