acasadipia

Alla inlägg den 2 november 2013

Av Pia - 2 november 2013 16:13

Av Pia - 2 november 2013 11:21

Har haft ett riktigt mysigt höstlov med barnen. De verkar så glada och lyckliga nu. De har leket, busat, bråkat osv. hela veckan. I tisdags var vi på bio och såg "Flygplan". De satt stilla hela filmen och var glada efteråt, det tar jag som att de gillade filmen. annars har vi pysslat lite och pärlat en massa. Eftersom det egentligen var Peters vecka så lämnade han dem på morgonen och hämtade dem på kvällen. så Jag fick vila upp mig på kvällen och natten. Men nu är det för tyst men de är ju här igen på måndag. Vi hade en harry Potter stund varje dag. Jag satt och läste ett kapitel och barnen pärlade eller gjorde något stillsamt brevid. Jag kollade lite då och då i fall de hade lysnat och frågade de saker om texten. De svarade faktiskt rätt varje gång. David sa flera gånger att han tyckte att jag läste bra och att Harry Potter var spännande. Roligt att göra något som både är nyttigt för dem samt roligt.


Hur mår jag själv då? Ja vet inte riktigt. Värken är nästa borta. Ryggen och knäna ömar fortfarande men lite lika mycket. Tror tabletterna har börjat hjälpa. Känner mig konstigt trött och orkeslöst. Har svårt att konsentrera mig längre stunder på samma sak. Har inte haft lust med något. Det är tur att jag varit med baren annars hade jag nog varit en zombie nu. Jag är värken glad eller ledsen. Jag är liksom bara. Vet inte om det är bra eller dåligt. Planen är i allafall att gå till jobbet på måndag och hoppas att jag orkar, om inte så får jag söka hjälp igen och hitta en lösning för att komma tillbaka igen.


Snart har jag uppdaterat badrummet med en tvättmaskin. Ska bli så skönt att slippa gå ner till tvättstugan utan få tvätta när jag vill. Det ända som är negativt är torkningen av tvätten men man får stå ut det torkar nog ganska snabbt. och de veckor jag är själv kan jag ju ställa torkställningen i Barnensrum.


För att pigga upp mig lite så var jag i väg och köpte hårfärg i går. I dag ser jag inga gråa strån på huvudet. positivt.  Sitter och skriver på Dator och har bilderna i mobilen så under dagen lägger jag ut en del bilder på pysslet och annat vi har gjort i veckan.


Ha en trevlig helg och tänd ljus för de nära och kära inte finns längre.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards