acasadipia

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Pia - 11 november 2013 15:38

Skräpet kastat och Buster har blivid lämnad till David. Förstås gick det inte som smort. På väg till dagis från återvinningen så gick cykelkärran isär. Upptäckte att en skruv hade försvunnit fick en piprensare på dagis så den höll ihop tills jag kom hem. Skulle pumpa hjulen på kärran oxå. Det är bilventiler på dem så man måste ta sig till stationen där de har en pump, men den var förstås trasig så inga pumpade däck denna gång.
Passade på att hå in på Ica och handla lite oxå. Nu ska jag inte lyfta ett finger mer i dag. Jo jag skaväl öppna bomen åt dem som kommer med tvättmaskinen. Förutom det ska jag bara ta det lungt. Är helt slut nu!

Av Pia - 11 november 2013 13:44

Förlåt att jag inte har skrivit mågot på länge. Men det känns bara som jag gnäller. Har inte handarbetat på hela veckan. Kämpar mig mest igenom dagarna.

Gjorte lite roligt i helgen. Var i Eskilstuna med barnen samt var på "Årets natt" med mina vänner Pia och Marita. Vi åter upplevde 80-talet igen. Livekonsert med Magnum bonum, Attack och Tone Norum. Seda disko med 80-tals musik. Det var en väldig positiv upplevelse men tröttsam. Var helt slut på söndagen. På något vis kom jag och barnen hem med tåget och fixade kvällen så vi domnade gott. Jag somnade föresten mitt under "Bron". Ni som inte vet vad det är så är det en dansk-svensk serie som är jättebra.

I kväll kommer tvättmaskin. Har städat badrummet. Var förstås tvungen att sova hela förmiddagen först. Och efter ett halv timmes jobb så sitter jag och pustar som jag har städat hela lägenheten. Nu måste jag sammla kraft så jag orkar gå i väg med "Buster" till David. Han kan ju inte vara hos mamma när David är hos pappa.

Tänkte passa på att slänga återvinning samtidigt.

Måste vila nu för att orka detta uppdrag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards