acasadipia

Alla inlägg under september 2013

Av Pia - 17 september 2013 20:12

Igår var jag så ner så jag inte visst varvjag skulle göra. Men i dag känner jag mig uppåt och livet leker. Det var som man måste lätta på trycket och få ut känslorna för att kunna gå vidare.

I dag var det Riksdagens öppnande och det betyder att de anställda sammlas och få något glas vin och en wrap samt fina ord av riksdagsdirektören. Trevligt att träffa gamla och nya kollegor och prata om ditt och datt. En del uppklädda för de skulle fortsätta till Operan.

En annan glädjande sak är att bakdäcket inte var helplatt så jag har pumpat det och hoppas på det bästa.

Igår repade jag upp döskallesjalen för jag blev missnöjd med den då i dag ska jag börja om. Det blev en stor nystan.

Jag mins inte om jag har lagt in bild på min virkade orkidée här kommer den i allafall

Försökt att virka ett par convers men har inte riktigt fått till den så jag har inte gjort någon maka till den

Av Pia - 16 september 2013 19:39

Fy vad jag mådde dåligt. Det var en under att jag kom upp och lämnade barnen på rättställe och själv hamna på jobbet. Sedan är jag förundrad att jag var kvar hela dagen. Vet inte riktigt vad det är men känt mig nere senaste veckan och idag trog någon ur proppen så känslorna svärmade över.

Eländet slutade inte där mär jag kom hem så upptäckte jag att det är punka på cykeln, BAKDÄCKET. Framfäcket inga problem men bakdäcket. Sist jag lagade det så fixade jag inte att få växlarna att fungera igen. Fick lov att lämna in den. Har bestämt mig för att skjuta problemet till i morgon.

Vill ni veta en sak efter två veckor med 5:2 dieten har jag gått upp ett kilo. Är jag förvånad? Nä inte jag inte. Börjar bli van vid att vikten går upp när jag försöker mig på olika dieter. Men skam den som ger sig ska iallafall fortsätta två veckor till innan jag ger upp. Föresten har man klarat en deppdag och fasta samtidigt så borde man klara det. Håll tummarna att vikten börjar rasa eller i alla fall minska lite sakta.

Imorgon är det Riksdagens öppnande brukar vara en festlig dag då man kan få uppleva uppklädda ledamöter, statshuven och inbjuda internationella gäster. Men nu mera så får det flesta av personalen "bara" träffa andra kollegor och bli bjudna på några snittar och ett glas vin. Hoppas att de inte tar bort det oxå. Förut tyckte man det var kul att få klä sig lite finare denna dag, nu tar man väl på den vanliga jobbplaggen på sig.

Ska nog göra lite te och sätta mig framför TV:n och vänta på idol

Ha det hoppad på en bättre dag i morgon.

Av Pia - 12 september 2013 20:12

Har varit borta över natten med jobbet. Har haft planering och umgås. Vi spelade kubb, och jag slog ner ca 80% av kubben. Vi spelade tre omgångar och jag lyckades slå ner kungen tre gånger, en gång av misstag så andra laget fick poänget. Vi var på Villa Brevik på Lidingö. Jätte trevligt ställe med inspiration av Sydafrika. Maten var undebart.

Har två mormorsrutor kvar med denna färg

Sedan så är det bara fyra färger kvar.

Men jag tror jag ska virka lite annat innan jag nörjar med nästa färg.

Av Pia - 8 september 2013 20:24

Av Pia - 8 september 2013 20:21

Dagen blev inte så pissig som det kändes i morse. Jag har handlat in för helgen och använde min nya cykelkärra. Den funkade som jag önskade. Annars har jag städat och tvättat lite. Har oxå sytt klar huven till min symaskin. Har bakat undebara äppelmuffins som jag avnjuter nu. När jag sydde satt jag den mesta tiden på balkongen och njöt av den underbara värmen. Det kanske är den sista sucken på sommaren. Hoppas inte.

[Bild]

Av Pia - 5 september 2013 07:38

Jaha min andra fasta-dag. JAg är så nyfiken på hur detta ska gå så jag vill att denna månad ska gå fort. Ska min kropp få för sig att göra som jag vill eller gör den tvärtom. Spännande.


Hemma håller jag på med Mormorsruter igen. har bestämt mig för att jag måste göra klart en färg innan jag får börja virka något annat. Har ca 10 kvar på denna färg.

 

Det är bara en morgon kvar denna vecka som man måste gå upp när klockan ringer Himmla skönt.


Jag har kommit på det bästa med att Obama är på besök är att Stockholm får i två dagar renare luft i centurm pga att det är så lite trafik  där.


Annars så har jag faktiskt inte drappas så mycket av avspärrningarna. Sitter mitt i smeten men höll mig inne på lunchen och var tidig på jobbet och när jag gick så tror jag han var på KTH så det var inte avstängt min vanliga väg. Men hörde av andra kollegor att när han hade landat och var på väg så stängdes allt av runt Riksdagen så vi var väl instängda ett tag där. Men jag höll mig som sakt inne. Det var demostrationer på mynttorget, jag hörde dem och såg några poliser springa förbi mitt fönster annars inget.


Och jag har ännu inte blivid påkörd av någon cyklis till och från jobbet. Bilarna är inte så farliga för där vet förarna att man ska hålla uppsikt för andra medans cyklister tror att om jag plingar på min klocka eller bara cyklar så ska andra aktas sig spellar ingen rolla vilket fordon det är cykel ska fram först verkar det som. Visst det finns de som kan reglerna men de är få. som gångtrafikan så är man längst ner i alla lägen. Man ska flytta på sig. Det ända är om olykan är framme så är det bilisten eller cyklisten som åker dit för det. i för sig så får väl gångtrafikanten de värsta skadorna. SÅ man hoppar undan så gärna även fast man har lagen på sin sida.



Ha en bra dag!!

Av Pia - 4 september 2013 08:28

i   dag ska jag vissa hur duktig en vän är att skissa av foton till rena konstverk.

Hon heter Ulrika Sandlund och hon tar emot beställningar om ni vill ha på era barn/djur



   

    

     


Vad tycker ni vill ni ha konstverk på era barn/djur


Kontakta mig så vidrbefodrar jag er till Ulrika





Av Pia - 3 september 2013 07:32

Jag klarade en dag på bara 500 kallorier. Nu får jag äta normalt och så en ny "Fastdag" på torsdag. Men nu vet jag att jag klarar det.


I morgon blir det sstrulit att komma till och från jobbet. Det är inte roligt att sitta innanför säkerhets Zonen när det är besök som kan orsaka att galningar kommer fram och gör något. Hoppas att allt löper på utan problem och man inte får upp leva något otäckt.


Ha en bra Dag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards