acasadipia

Alla inlägg under april 2013

Av Pia - 17 april 2013 06:18

Ibland blir man straffad när man är envis. Jag har bestämt mig för att nu får det vara slut på att ha vantar på sig, det är faktisk plus 7.4 klockan fem på morgonen då är det väl vår? Men jag får gå med händerna i fickan för jag fryser om dem.?


Igår målade jag den andra stolens stålunderrede. Så i helgen kan man sitta och gunga på dem på balkongen. Om solen kommer fram alltså.?


Igår började jag även på sista varvet på min duk. Jag är hel spänd på hur den ska se ut.

Av Pia - 17 april 2013 06:18

Ibland blir man straffad när man är envis. Jag har bestämt mig för att nu får det vara slut på att ha vantar på sig, det är faktisk plus 7.4 klockan fem på morgonen då är det väl vår? Men jag får gå med händerna i fickan för jag fryser om dem.?


Igår målade jag den andra stolens stålunderrede. Så i helgen kan man sitta och gunga på dem på balkongen. Om solen kommer fram alltså.?


Igår började jag även på sista varvet på min duk. Jag är hel spänd på hur den ska se ut.

Av Pia - 16 april 2013 06:12

Kom i säng sent i går. Hade tvättstugan till 22.00 så ni förstår efter elva somnade jag. Sent när man går upp vid fem-tiden.


I går blev det ingen virkning alls. För i vänte tiden mellan tvättmaskinerna så diskade jag och så gjorde jag en salladsbas. Vitkål, morötter och rödbetor i den blandar jag i em blandning av olivolja och balsamvinäger gjort på granatäpple. Det blir en bra blandning som man kam smaksätta hur man vill t.ex Blanda i yoghurt. Den är god som den är oxå.


I morse tog jag in den andra stolen så jag kan måla den i kväll.


Ha en bra dag

Av Pia - 15 april 2013 06:05

En ny vecka. En vecka utan barnen?
Är på väg till jobbet nu. Hoppas denna vecka blir i träningens tecken. Behöver verkligen röra på mig.


Ikväll har jag mycket att göra. Tvättstuga och allt jag skulle ha gjort i går som diska dammsuga vardagsrummet. Men först en lång dag på jobbet.


Ha en trevlig dag!

Av Pia - 13 april 2013 21:31

Här virkar man en duk och tror att man är klar med ett varv så upptäckte man att man har gjort fel. Irriterande. Inte nog med det så om jag inte hade gjort fel så hade jag fått börja på sista varnet. Hade trott att jag skulle bli klar i dag men nu har jag tappat suget för i dag.



Av Pia - 11 april 2013 09:17

Jaha nu är nästa bar sjuk. Joakim kom i allafall iväg till skolan idag. DAvid sitter och tittar på Transformers och spela sitt spel medan näsan rinner och han hostar. verkar ha det ganska bra han. Om man själv hade den nästäppan och den hostan skulle man vara helt däckad. BArn kan ju springa som galningar även fast de har feber. det syns på ögonen när det är sjuka. har jag lärt mig.


Jag tror att David och jag är i samma trots. Trotsen JAG-kan-själv men jag har nog lite jobbigare med honom än han har av mig. Och jag har nog lite jobbigt med mig själv att jag ska klara allt. försöker ta det lugnare jag behöver inte göra allt på engång. jag har ju bara bott här i snart en och en halv månad man behöver inte vara klar på engång. Om jag skulle bli det så skulle jag ju inte ha något att göra sedan.


HAr pumpat upp pilatesbollen så lite hemma träning kanske jag kan få in. Just nu känns det som jag bara äter och äter inte bra. Men man blir ju fast när man har sjuka barn man kan ju inte direkt ta ut dem och gå långa promenader och så. funderar på om jag ska springa upp och ner till källaren för att få motion. nä man kan ju ramla i trappen då inte roligt. Får ta igen det nästa vecka och så får jag träna lite på bollen.


Ha en trevlig torsdag.

Av Pia - 9 april 2013 20:45

Idag när jag gick i väg med David till dagis så ramlade jag i trappan. Det var så här efter som Joakim här sjuk så lämnade jag inte David förrän vid åtta. När vi gick ner i trappen och kom till den sista till källaren så stog en kille och städade trappen, tänkte får gå försiktigt så jag inte halkar, men vad händer ett steg och jag halkar och åker ner hela vägen och avslutade med en dunk i trappen med pannan eller lite över ögonbrynet. Så jag har en liten bula där och det ömar i ena låret och överarmen har inte kollat efter om jag är blå.


Annars så har jag och Joakim hyrt film, jag tror det var minst sju år senast jag gjorde det. Vi hyrde de två första filmerna av Pirates of the Caribbean.


För hoppningsvis så är Joakim frisk så han kan gå till skolan på torsdag. Han börjar längta efter sina kompisar och jag efter mina kollegor.


Ha det

VAB

Av Pia - 8 april 2013 07:21

Hemma med en förkyld Joakim. Han är hes så han låter som en liten karl.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards