acasadipia

Alla inlägg den 7 september 2023

Av Pia - 7 september 2023 09:51

Har blivit lite förkyld. Små ont i halsen, ont ihuvudet. Känner mig lite ynklig. Men det värsta är att det värker som fan i hela kroppen. Tabletter hjälper ytters lite. För att lindra smärtan så tog jag en sakta promenad runt kvarteret. Och vet ni det hjälpte. Nu har fan försvunnit och nu värker det bara. Det har verkligen lindrat. Rörelse lindrar smärta helt klart. Det tar inte bort den men gör den mer ok. Blir det mer värk i dag ska jag säga till mig själv gå ut på en promenad så blir det lite bättre.

Jag sjukskrev mig för första gången sedan slutet av april igår. Känns så himla bra att livet börjar gå åt rätt håll. Speciellt det psykiska som jag har kämpat med så många år. Känns som jag börjar bli som vem som helst som har mest bra dagar och några få låga dagar. Det fysiska börjar oxå bli bättre men det tar längre tid pga fibron. Värken är ju där mer eller mindre hela tiden. Men eftersom jag mår bättre psykiskt så kan jag hantera smärtan bättre. Blir liksom glad att orsaken att jag är hemma är för förkylning och inte att jag är deppig. Vissts det låter jätte konstigt. Men har märkt att en symtom som de med fibro har verkar jag inte ha. De säger att man är infektionskänslig när man har fibromyalgia, men det är jag inte. Det är ju skönt att man inte har alla symtom. Räcker så bra med värken.

Jag vet inte om ni är som jag. När jag ligger och vilar i soffan kommer det efter ett tag upp känslan varför är jag inte på jobbet jag mår ju helt ok. Men så reser jag på mig och då kommer det som göra att man är hemma. Hostattack kommer. Svettningar kommer. Kanske lite yrsel och matthet kommer. Jag tar det att jag är himla bra på att slappna av när jag ligger och lyssnar på bok och spelar på mobilen eller vad jag gör i soffan. Blir nog frisk snart så jag kan känna mig nyttig både på jobbet och hemmet.

Ha det bra om ni är sjuka krya på er.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards