acasadipia

Alla inlägg den 10 november 2021

Av Pia - 10 november 2021 07:07

Vilka dagar det har varit. Ojoj vilken värk. Och allt beror på ommöblering. Jag gjorde inte de tyngsta lyften själv utan fick hjälp av mina killar. Men jag kunde ju inte stå och peka med hela hand till dem utan var ju tvungen att hjälpa till. Så världens ryggvärk och vär ner i låren blev resultatet. Vi gjorde ommöblering i fredags. Under lördagen kom värken smygande var på urusel humör. På söndagen slog den till med fullkraft. Allts om vi har skalan 0-10 och 0 är ingen värk alls och 10 den värsta tänkbara. Så hade jag typ 15 i söndags. Låg en heldag i soffan och tittade på Lost. På måndagen hade det lättat lite och kommit ner till 10. Men för hög att ta sig iväg till jobbet. Försökte verkligen men fick se mig besegrad av värken. En dag till på soffan med Lost. Igår kom jag i väg. Värken låg väl på 8/9 genomsnittligt under dagen. Det betyder att värken kunde vara normal läge vissa timmar under dagen. Men efter all värk så funkade inte hjärnan så bra. Började med resan till jobbet. Jag lyssnar på böcker på pendeln, var så inne i boken att jag missade att vi hade stannat vid Stockholm Odenplan så när vi stod stilla vud Stockholm city så trodde jag vi var vi Odenplan. Ja som ni för stå fick lov att åka till Stockholm Södra och vända. Kom då precis till kontoret kl 8:00 istället för kvart/tio i. Så fick hämta te, gå på toa, koppla in dator osv på arbetstid med lite stress i mig. En kollega frågade om hon skulle ta en arbetsuppgift som krävde ganska mycket av min lilla hjärna och jag sa ja tack. För jag hittade inte ord. Bostäverna hoppade så folk fick heta lite konstigt ibland igår. Påväg hem hade jag kommit halvvägs till pendeln när jag upptäckte att jag hade glömt mobilen på jobbet. Vände och hämtade den. Hoppas på en bättre dag idag.. det känns mycket bättre redan klarare i huvudet, lägre värk. Så den här dagen ska jag nog klara galant.

Även fast man ibland faller så reser man sig på något konstigt sätt alltid. Vet inte hur det går till. Men det finns så mycket man fortfarande vill uppleva i livet. Så det är väl därför. Överlevnadsinstinkter kanske det är.

Ha det gott. Håll tummarna att jag kommer av vid rätt station idag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards