acasadipia

Alla inlägg den 30 april 2020

Av Pia - 30 april 2020 08:11

Blir en väldig konstig valborg i år. Ingen eld, inte för jag har varit och tittat på någon på många år, ingen fest (längesedan). För alla som brukar så blir det ju inget. Men barandförsvaret är nog glada för det och även polisen. Måste ju bli lugnare och mindre bränder. Hoppas det inte blir mer våld i hemmen istället. Det är ju en risk för det nu när "alla" är hemma.

2020 ör nog det år vi kommer att prata om långt fram i tiden. Det år som inte blev som det andra åren. Kanske det år som kommer att få hos människor att ändra våra beteenden till andra och moder jord. Men det vet vi inte först om många år. För mig har 2020 hittills gjort stora förändringar i mitt liv. Börjat en ny epok i mitt liv. Flyttat till hus, flyttat ihop med mamma. Så jag kommer minnas 2020 som förändringens år. Men det är ju sju månader kvar på detta år och mer kan hända. Jag är en positiv människa så jag tror det bara kan bli bättre.

På tal om bättre. Vår nya diskmaskin har gjort vårt liv mycket bättre. Visst lite runt omkring jobb orsakade den men det var den värd. Först fick denna lådhurst flyttas och golv och även spis fick jämnas till. Spisen justerades så den står nu plant.

Sedan ut med gammla maskinen så det tydligen rann en massa vatten ifrån

Sedan in med ett smalare skåp med grön lucka men ett liknande hantag och nya diskmaskinen på plats.

Kan säga att jag satt på jobbet nör allt detta händer så jag vet inte exakt hur det hela gick till men är glad för resultatet. (Kanske inte överförtjust i den gröna luckan). I det smala skåpet har vi nu plåtarna. Det vi hade i lådhursten är inte ännu i skrivande stund fixat. Men vi löser nog det oxå.

De som fixade diskmaskinen (mamma och Åke) satte även upp ett stacket på baksidan och en tillfällig grind (ej fotad) så vi snart kan släppa Moltas lös på baksidan medans vi pular i trädgården.

Man ser knapt stängslet bara stolparna.

Hade lite sovmorgon idag (en timme) skönt men det är mera folk på pendel vid den här tiden. Halv dag så snart är jag påväg hem igen.

Ha en trevlig valborg

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards