acasadipia

Alla inlägg den 9 april 2020

Av Pia - 9 april 2020 07:42

Snart påsk. Bara fyra timmar på jobbet först sedan fyra och en halv dags ledighet. Hur firar ni påsk? Jag tycker att godis är viktig del av påsken. Glada färger. En massa pyssel. Men i år blir det ingen pyssel för allt finns i någon låda någonstans i huset eller garaget. Men eftersom jag har barn i skolålder så tycker jag att man ska så gått det går förklara varför vi firar vissa helger. Och det även fast man inte tror på gud. Jag är inte troende men följer den kristnatron genom att gör helgdagar till traditioner. Jag firar jul och påsk. De andra är jag inte så noga med. Midsommar är ju en vikinggrej att fira ljuset och be för att skördarna blir bra. Sådan är jag.

Trevligt med en lite vovve som kommer upp och sällskapar och säger hejdå på morgonen.

Idag när jag kommer hem funderar jag på att börja montera grillen vi får se.

Ha det gott.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards