acasadipia

Alla inlägg den 27 september 2018

Av Pia - 27 september 2018 08:04

..en ny kamp. Visst känner jag mig full av energi idag. Men min första kamp idag var att stiga upp. Tjoho jag vann idag. Nästa var att klä på sig äta frukost. Den vann jag oxå. Den vecka barnen är hemma måste jag komma ihåg vad de ska göra och påminna dem om det. Jag vann den oxå. Sedan kom kampen att gå hemifrån och sätta mig på pendeln. Den vann jag oxå. Så jag är på god väg idag. Varje kamp med mig själv som jag vinner är ett litet steg framåt. Dessa kamper jag nämnde här innan var för ett par månader sedan enorma. De blir lättare och lättare för varje kamp jag vinner. Jag är inne på min femte vecka utan att vara sjuk. Visst en VAB-dag och två semesterdagar har jag haft men ändå. Men att kämpa hör till fibromyalgi och jag kommer att forsätta att kämpa så jag kan leva ett så normalt liv som möjligt.

Igår bestämde jag mig för att jag skulle börja med min träning. Måste ju ta det jävligt lungt så jag gör en övning varje dag med fem repetitioner. Så i går blev det sittsupp. Och 2.5 min på motionscykeln och så tog jag en mini promenad så jag kom upp i mina steg. Känner mig så nöjd. Kväll tänkte jag armhävning mot diskbänken plus cykel och stegen. Håll tummarna att kroppen (fibron) inte strejkar.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards