acasadipia

Alla inlägg den 26 september 2018

Av Pia - 26 september 2018 08:00

Efter fyra dagars ledighet är det dax igen. Till och med värdret tycker det är tråkigt. Grått, blåsigt och regnigt.

Vad har jag gjort då? Bakat surdegsfrallor, pusslat på balkongen medans jag lyssnat på bok. Vad har barnen gjort? Spelat, spelat, och spelat. David har träffa kompisar och varit ute lite oxå. Varför skulle jag vara hemma? Barnen svarade så mysigt när du sitter på balkongen och pusslar. Jag frågar lite försiktigt om vi ska göra något tillsammans får ett ruggande nej. Kan inte neka till att det har varit skönt att bara strosa hemma och gör så lite som möjligt.

Jag även lagt in röbetor hoppas det bli gott. Burken blev vacker iallafall.

Jag hoppas ni sitter ner nu. Försäkringskassan har godkänt mitt sjukintyg, så jag har fått tre månaders ersättning i efterskott. Alltså det gäller de 25% som jag varit sjuk så det handlar inte om enorma summor men ändå. Nu behöver jag inte oroa mig för det iallafall. Och om jag nu orkar jobba 100 % så behöver jag inte ha med FK att göra förutom nör det gäller VAB. Så jävla skönt. Några ton stenar har lättat från axlarna.

Ha en bra onsdag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards