acasadipia

Direktlänk till inlägg 16 april 2018

Innehållsrik helg!

Av Pia - 16 april 2018 09:07

Måndag igen! Det var verkligen segt att gå upp idag. Men kom upp och sitter på mitt vanliga pendel.

En skön och innehållsrik helg. På lördagen var det fika på gården med några grannar. Joakim, David och en kompis var med också. Jag bakade en chokladsockerkaka och bjöd på. Riktigt mysigt att sitta och snacka och njuta av vårsolen. Jag var riktigt duktig i lördags. Rensade avloppet i duschen så nu slipper vi få ett ofriviligt fotbad när vi duschade. Hade fått ett tips om ett filter man kan sätta i brunnen så blir det lättare att rensa nästa gång. Byte även ut duschmunstycket och slang. Den gamla gjorde så vattentrycket var minimalt och det tog typ fem minuter för att bli blöt. Det nya var kanon bra. Nu behöver man inte ens skruva kran på högsta för att bli blöt inom minuten. Joakim som man annars måste tjata på när han ska duscha ville vara först att dusch med den nya så han hoppade in så fort jag var klar.

På tal om Joakim så följde han med på en BuJo-träff i söndags. Vet inte fall han tyckte det var roligt men han ville umgås med mig och det gjorde vi. Som sagt var jag på BuJo-träff det var Doobiledo som anordnade. Fyndade några washi-tejper, pennor och klistermärken. Fick en fin kasse med pennor också. Sedan hade de några tejper som var lite fel på (vet inte vad) och även några klistermärke på blommor. Så jag fick hem en hel del. Joakim vill sätta köpförbud på mig. Han sa fyra månader när jag höje på ögonbrynen och tittade på honom så ändra han sig till den här månaden. Han är snäll han. Så jag lovade att inte beställa eller köpa något innan lönen kommer.

Ha en härlig måndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards