acasadipia

Alla inlägg under maj 2015

Av Pia - 20 maj 2015 08:51

Det är konstigt med energi. När jag gick med barnen till skolan var jag så utpumpad att jag kunde lägga mig ner och bara somna. När jag kom hem åt jag lite frukost och gick och la mig. Kunde vila i lite mer än en timme. Men efter ha försökt sova i en kvart blev jag pigg. Så pigg att jag vattnade blommorna, diskade, vek lite tvätt, satte på en tvättmaskin och packade väskan för dagen. Var kommer all energi i från. Om jag visste skulle jag hämta energi där så fort jag känner att den är på väg ner. Om jag inte skulle ha åkt iväg till jobbet hade jag nog fortsatt att städa hemma. Hoppas att jag har lite energi kvar när jag kommer hem så ett rum kan bli dammsuget. Håll tummarna så är ni snälla.

I morse hade jag en glatt ? och en surt ? barn. Den ena söng och klädde på sig utan problem, hjälpte även till med att packa ryggsäck inför utflykten i dag. Den andra skrek tyst och tjatade och gnällde, det gick trögt att klä på sig. Hoppas surisen blir gladare under dagen annars får han nog tråkigt på skolan.

Av Pia - 19 maj 2015 08:58

I vissa lägen är det bättre att använda förnuftet än sina känslor. Känslorna får en att göra saker som gör en sjuk. Den drar musten ur en. Kroppen värker och är stel. Man blir så himmla trött ?. Förnuftet vad gör den? Den borde göra tvärtom. Men den mildrar och i längden gör den gott ?. Men det tar tid. För att orka och (det känns som) överleva måste jag välja förnuftet. Men ska säga er det är jävligt jobbigt.

Nu till något helt annat. På skolan har de stilbytar dagar. I går hade Joakim sin medeltida kläder på sig. (har tyvärr ingen bild) I dag har David en onepice och ansiktsmålning.

Tack Eva och Åke för rabarberna. Det blev ca 2.5 kg

Min trevlig kollega Pia blir ibland kallad för Pim. När jag var hemma hos henne för ett tag sedan tiggde jag till mig ett par servetter. Var även på pizzerian och tiggde till mig några plåtburkar. Och då kan man göra så här fint till sim vän Pia/Pim.
Joakim ville oxå ha en. Han kallade ju sig själv för Pim när han var liten.

Ha en bra dag solen verkar skina idag. Jag fortsätter att funderar på förnuft och känslor. Kramisar

Av Pia - 18 maj 2015 08:50

Efter fyra dagars ledighet är det lite segt att gå upp på morgonen. Sedan i fredags kväll har jag varit hundvakt, så tre promenader om dagen har det varit. I går så regna det hela dagen, men Rasmus och jag klarade det galant. Ut i blöta in sedan och torka sig med handduk, när vi hade torkat helt var det dags igen. Kände det som i allafall. Trevligt har det varit. Det gör jag gärna om. Till och med promenaden nu på morgonen.

Av Pia - 13 maj 2015 09:02

Klar med två virkprojekt, kossan ? har fått sina fläckar och namnlapp, pingvinen ? har fått sina pupiller och namnlapp.

Igår var jag på träningsmatch P08/09 SK Wigör vs Lagga-långhundra BK resultatet blev 0-5. Davids första. Bland det gulligaste jag har sett på länge.

Av Pia - 12 maj 2015 08:56

Bara för att jag ska till läkaren idag så har jag inte haft några hostattacker inatt. Sovit mycket bättre än på länge. Vaknade visseligen av regnet inatt. Skönt men typiskt.

Kossan har fått sina fläckar (glömde ta kort på den). Håller på med en pingvin oxå bara pupiller och namnlapp kvar.

Igår hade jag en konstig disk. Det blir så när man är en pysselnörd

På tal om disk. Hoppas ni sitter ner nu för ni kommer att bli chockad ?. Jag har diskat direkt efter jag har ätit. Har nog aldrig hänt förut. Två dagar i rad oxå. Är chockad själv.

Av Pia - 11 maj 2015 09:48

Lovade Joakim att ha hjälm på när jag cyklar. Tog på den nu på premiär turen till stationen.

Håller på att virka en ko. Bara fläckarna kvar. Har tänkt virka en brun kommer med vita fläckar oxå.

I lördags kväll och söndags morgon roade jag mig med paper mache. Första av tre lager är klara på alla tre. Två svärd och en kniv.

Om läkaren är med mig så är detta sista vecka som jag jobbar 25 %. Nästa vecka hoppas jag på att gå upp till halvtid. Känns lite pirrit men bra. Är lite rädd att jag inte ska orka men kände ju samma sak när jag började jobba efter sjukskrivningen. Så det ska nog gå bra.

Av Pia - 8 maj 2015 08:49

Fredag redan, var det inte måndag nyss? Imorse när jag väckte David så frågade jag honom om han ville ha morötter till fredagsmys. nääää jag vill ha något gott som chips med dipp eller sånt. Har ostbågar så jag frågade om det funkade. JAAAAAAAAA blev svaret. Själv funderar jag på en fruktsallad. Mums. Eller morötter att dippa i vitlöksröra. Mums. Något blir det.

Har en skön fredag!

Av Pia - 7 maj 2015 08:49

En härlig vår morgon idag. Eller hur? Solen skiner, träden blir gröna och pollen yr ?.
Det kliar i ögon, näsa, hals och öron. Slemhinnor är irriterande. Får hostattacker på nätter för det kliar långt ner i halsen. Sover dåligt. Men det är härligt med värmen och ljuset.

Hur mår jag annars då? Jo tack tycker att jag blir starkare och starkare i kroppen. Klart den protesterar mot nya rörelser. Man är lite stel här och där. Stretchar och tänjer på musklerna lite då och då så känns det bättre. Denna vecka har jag förlängt promenaden med 10 minuter. Att jag har börjat gå mina promenader har faktiskt gett resultat på vikte, 2 kg ner. Man blir ju mer motiverad när det händer saker med vikten.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards