acasadipia

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Pia - 5 maj 2015 16:53

Idag gjorde jag benfri fläskkotlett, potatis, hegårdsgrönsaker och brunsås. Det var första gången jag gjorde brunsås från grunden själv. Den blev riktigt god. Till och med David som inte är förtjust i sås åt den. Har alltid kunnat steka fyra kotletter till oss tre och få en matlåda. Men i dag åt Joakim två kotletter. Så jag fick ingen mat låda. Frös in såsen som blev över i sådan där iskubspåsar. Får se hur det blir när man tina den sen.

Det roliga med Joakim är att sedan han var liten så har han inte velat äta när han mår dåligt. Sedan när han mår bra äter han som för två. Så i morgon blir det skola för honom. Själv ska jag på kurs HBTQ.

Idag har jag mest tagit det lungt och umgåtts med Joakim som var hemma idag med. David ville gå hem själv idag så han kom vid halvtvå tiden. Försökte att göra gott till mellan men baren uppskattade inte scones. Själv tycker jag dem blev riktigt goda.

Joakim och jag ska ta en promenad när David åker till fotbollsträningen. Har börjat gå en längre tur nu. Känns riktigt bra.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards