acasadipia

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Pia - 25 oktober 2011 20:23

Jag har försökt att sy en "lätt" kjol i dag. Det är andra gången jag försöker mig på att sy efter mönster. Första gången var för tre år sedan och då blev det en lång kjol och en vid kort kjol. De blev faktiskt bra och jag har andvänt dem. Så jag tänkte att det är väl inte så svårt att sy en snäv kjol i trikåtyg. Så jag inskaffade ett möster, trikånål och en dubbelnål. Men det svåraste är inte själva symaskinen utan hur man lägger möstret rätt på tyget så man kan klippa ut den. Så jag har fastnat nu så jag lääger kjol-projektet på is tills i morgon och tar tag i mormorsrutorna i stället.


Eftersom jag har höllt på med kjolen hela dagen utan att komma så långt så har ju mina steg blivit lidande. Jag tar bättre tag i morgon. På tal om i morgon så ska jag verkligen ta hand om mig själv. Ska till frissan och klippa och färga håret. Hel mysigt. och medans jag sitter där kan jag ju fundera på hur jag ska komma vidare med kjolen.


Nä nu ska jag virka ha det ses snart!  

Av Pia - 25 oktober 2011 16:56

Tjoho Rasmus mår bra men lite groggi har mamma ringt och sagt snart kan han leka med sin kompis Cesar.


               

Av Pia - 25 oktober 2011 11:49

Det märks att jag inte är van att sy, eller rättare sagt klippa ut mönster och sedan lägga det rätt på tyget och klippa ut det.


Det tog säker två timmar innan jag kom så långt att jag hade klippt ut det.


Se själva!

   


Nu tar jag mig en lunch paus med blodpudding och morötter och ett glas mjölk. Till efterrätt så tar jag lite polkate (smakar som polkagris) och läser lite i om hundraåringen innan jag tar nya tag i kjolen.


Av Pia - 25 oktober 2011 07:17

Idag ska världens bästa Rasmus (Mammas och pappas 7-åriga vovve) operera sig. De ska ta bort två knölar och två tänder. Hoppas min svart håriga gokorv blir bra igen snart. Jag med familj tänker på dig.  


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards