acasadipia

Direktlänk till inlägg 1 mars 2023

Nästa steg

Av Pia - 1 mars 2023 09:56

Idag tar jag nästa steg till normal liv. Börjar jobba 50%. Det känns lite pirrigt.

Dagen börjar bra med förseningar på SL pga personalbrist. Men inte mitt fel så jag tar det lungt och stressar inte upp mig för det.

I fredags letade jag efter en sak och då ställdejag mig på sängen. När jag skulle ner så tog jag ett sned steg så jag ramlade handlöst baklänges ner slog huvudet i soppkorgen med skräp från fåglarna. Välte korgen och typ allt föll ur. Efter fallet skrek jag i chock och frustation ut en lång ramsa som man inte kan skriva här. Joakim var hemma så han kom och kollade mig. Konstarerade att jag virkade höger foten. Han tog fram dammsugaren och tog upp skräpet. Foten är bra idag.

Igår hade jag semester och solen sken så jag tänkte testa foten tills i dag. Vad hände då? Jo jag halkade och har nu gjort illa handleden. Höger. Ni förstår jobbigt läge men det stoppar inte mig.
Den är inte bruten men den värker. Han inte lyfta saker med den.

Så för att vila handleden tittade jag på serier. David har sportlov så vi tittar på Walking dead och så tittar jag på Vikings. Så i natt drömde jag om dessa som de var en serie. Zombie vikingar ruskigt.

Var ledig i måndags. Tanken var att umgås med David. Spela lite han försökte vara lite snäll så vi körde lite bildspel. Han gick till sin dator och polare och jag ut i hobbyrummet. Började limma ihop mitt växthusmodel.

Hade tänkt fortsätta igår. Men handleden behövde vila.

Ha en bra dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards