acasadipia

Alla inlägg den 7 mars 2023

Av Pia - 7 mars 2023 10:18

Även fast jag visste att den skulle komma så gillar jag det inte. Jag gillar inte den här känslan att inte orka göra saker. Vet att jag nu tar ett jätte kliv. Jobbar dubbelt upp. Eftersom pendeln går var 30 min istället för var 15 min är det mer folk på tågen det tar på krafterna. Även fast jag vill framåt så skulle jag bara villja göra som Lotta på bråkmakargatan gjorde. Hon ställde sig i en gödsel hög och ville bli stor fortare. Jag vill oxå det ska gå fortare. Ställa mig någonstans och bara skrika ut min frustation.

Men samtidigt vet jag att jag gör mycket mera än vad jag gjorde för två månader sedan. Borde vara glad. Men när jag halkade och gjorde illa höger hande. Mest tummen. Så tog det bort det jag älskar mest att pyssla. Där hämtar jag min energi. Kan jag inte göra det så gör jag av med mer energi än jag får in. Och då faller jag. Handen börjar bli bättre så kanske kan jag gå ut i hobbyrummet efter jobbet idag.

Får hoppas att morgon dagen blir bättre.

Ha en bra dag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards