acasadipia

Alla inlägg den 10 mars 2023

Av Pia - 10 mars 2023 07:43

Var tvungen att ta en paus från det mesta.
Huvudet bara malde på med saker som egentligen är oviktigt men hjärnan tyckte det var viktigt. Det är min hjärntrötthet som satte in alla växlar. Det blev förmycket.

Börja jobba 50 %
Problem på SL med personal brist som förlängde min redan långa resa till ännu längre. Förre avgångar som betyder mer folk på varje avgång. Blev för mycket bara.

Och så kan vi lägga på vädret som inte är rolig för min värk.

Tog helt enkelt en time out. Så jag inte skulle pressa mig längre ner.

Det har gett utdelning. Sov i natt. Hela natten. Har inte gjort det på länge. Känns i allafall länge. Säkert bara några nätter. Det känns bra. På måndag tar jag nya tag. Måste acceptera att jag inte klarar allt. Det är svårt men just nu gör jag inte det. Det måste få ta sin tid. Sammtidigt som jag tycker tiden rinner ur. Så mycket jag vill göra. Men måste ta det lungt.

Har vilat i två dagar nu. Idag tänkte jag ta mig på äventyr till Willys. Behöver röra på mig. Var visserligen ute och skottade lite igår.

Ibland måste man ta paus för att komma framåt. Hitta sitt lugn igen så man kan fortsätta framåt.

Några dagar till att ta det lungt på. Måste hejda min vilja så den hamnar på samma nivå som min ork och energi befinner sig på. Och bygga långsamt uppåt. Det kommer att gå. Det största hotet är att jag vill mer än jag kan. Små, små steg framåt. Inte lätt för en som vill göra saker hela tiden. Vill vara den duktiga som klarar allt. Acceptans är det som gäller.

Ha en skön fredag och sedan en trevlig helg.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards