acasadipia

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2022

Framåt

Av Pia - 6 augusti 2022 12:18

Hur går man vidare i livet efter detta jag har varit med om?

Hur får jag min kropp att inte göra ont när jag rör på mig?

Ska jag bara accepterar värken och fortsätta framåt?

Eller ska jag accepterar att det här är ditt liv nu?

Ingen ork, värk så fort jag rör på mig, svettas som en gris när jag gör det enklaste sak (nu vet jag inte om grisar svettas).

Hur vänder jag på detta?

Jag vet inte. Det är som den viljestyrka jag brukar ha för att komma framåt har rymmt. Kan inte få mig att göra saker. Vill pyssla, men gör jag det nä. Vet inte varför.

Jag är väl i någon slags depression efter det jag har gått igenom. Antagligen helt normalt.

Ut och gå det hjälper mot depression. Ja men då kommer herr fibro fram och säger ajabaja det var inte bra nu måste du straffas men en massa värk. Hur kommer jag runt herr fibro då? Korta promenader? Tycker ju jag har gått korta men värken kommer ändå. Undra om det är bättre med motionscykel.

Men jag är uttråkad. Jag ser samma sak hela tiden. För att bli kreativ måste jag se nya saker. Hur lyckas jag med det när jag inte ens kommer ut runt kvarteret?

Har ett videosamtal den 18 augusti med Centrum för cancerrehabiliteringen. Det blir början på min rehab med sjukvården. Men det är tolv dagar tills dess och sedan tar det väl någon vecka innan det startar.

Jag behöver gör något nu.

Om jag inte gör något nu så sjuker jag ner djupare i depressionen. Och det är ju inte bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards