acasadipia

Alla inlägg den 17 juli 2020

Av Pia - 17 juli 2020 08:21

Första jobbvecka efter semester snart klar. Skönt klarat av det galant.

Igår gick jag och tog prov på om jag har antikroppar mot corona. Hon som tog provet var en av de bästa som har tagit blodprov på mig. Det kändes inte ens att hon stack. Och det brukar bli fult i armvecket dagen efter. Men i dag är det bara en liten prick. Spännande och se om det var en släng av corona jag hade i maj eller om det var en kraftig förkylning.

Har inte gjort det förut, förstår inte varför, satte mig och åt frukost på uteplatsen imorse. Igår kväll när skuggan kom över bordet så satt jag där och lyssnade på boken. Pj vad jag skulle vilja ha ett stort parasoll. Då skulle jag kunna bosätta mig på uteplatsen. Jaja man kan inte ha allt på engång. Nu har vi allafall bara huset kvar i Märsta. I onsdags så tog den nya ägaren över mammas lägenhet. Det känns skönt. Vi som trodde att mammas lägenhet skulle bli såld först.

I helgen ska jag röja ut ur badrummet, vattenrummet (pannrummet), under diskbänken och se till att avloppet i tvättstugan går att komma åt. Lilla toaletten (mammas) har jag redan röjt ur. Varför ska jag göra detta tänker ni? Jo nästa vecka kommer de och gör nya rör i avloppsrören. Det heter något som jag just nu inte kan komma på. Så nästa vecka kan jag inte använda avloppen. Men vatten har jag och inne i det blivande hobbyrummet kommer det stå en pelletstoalett till mig. Får koka vatten i vattenkockaren och värma mat i micron. Hoppas på fint väder då kan jag sitta pp utplatsen och äta. Ska jobba hemma tisdag till fredag.

Jag ska oxå fylla min fina kärl med trädgårdsavfall. Så fullfart i helgen.

Ska nog spela lp-skivor oxå då går någ jobbet enklare.

Ha en bra dag och helg.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards