acasadipia

Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Pia - 16 juli 2020 06:42

Japp semester från barnen i tre och en halv vecka. Hur ska jag klara mig? Tur att det finns mobiler så man kan ringa dem ibland.

Joakim var ju rolig igår innan han gick till sin pappa. På hela semestern har jag försökt få honom att hjälpa till att plocka ur och i diskmaskinen. Igår utan jag hade bett honom om det hade han gjort det. Ja plötsligt händer det. Hoppas det är en grej han fortsätter med sedan oxå.

Tänk att mina hälar ska vara så känsliga. Nya skor = vattenblåsor. Hade dessa skor på mig i måndags även fast jag hade satt på mig skavsårsplåster så fick jag blåsor. Fick ha mina sandaler i två dagar. Testar igen känner redan på ena hälen. Blir nog sandaler i morgon. Men jag måste ju vänja mig så man får test om och om igen.

Tyckte att det hade blivit förmycket myror på uppfarten tull huset. Och på trappan utan för mitt rum. Har hört att kanel får dem att fly. Så jag testade i går.

På min trapp upptäckte jag att det inte bara var ett litet hörn utan hela trappen. Så nu luktar det kanelbulle på min tomt.

Imorse såg jag att myrona var borta på uppfarten. Ska kolla in trappen i morgon.

Vår vin ranka växer så det knakar. Undra ifall det blir npgra goda druvor på den?

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards