acasadipia

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2020

Insikter!

Av Pia - 15 oktober 2020 07:30

När man får insiketer om att man inte är snäll mot sig själv vad gör man åt dem? Hur blir man snäll mot sig själv? Säger att man är fin, man duger och man är värd så mycket mer. Jag vet inte. Men när jag kommer till insikt att jag är snäll mot mig själv så meddelar jag er.

Jag rengjorde en del örhängen igår och satte i läkarringarna i mina hål i öronen. Har fem stycken. Känns bra. Igår rakade jag benen. Nått som jag inte har gjort på länge. Hur ofta rakar ni benen ni som gör det? En gång i veckan eller flera? Ska kanske sätta på rutina att göra det typ varje onsdag eller något sådan?

Idag har jag tagit med mig till jobbett ett kitt att fixa naglarna och nagelbanden. Har inte gjort det heller på flera år.

Är det här ett sätt att börja tycka om sig själv? Hoppas det. För jag ska börja pyssla med min kropp lite mera varje vecka.

Det går bra med stegen och mina övningar från sjukgymnasten. Ska till henne imorgon igen får kanske flera övningar.

Vad tror ni om maten. Hur stor verkan har den på ens mående? Kan man få ner värken till minimalt med mat? Enligt forskning så hjälper inte det fibron. Men den kanske hjälper en att hantera fibron? Men problemet är jag hatar att planera och laga mat. Det är ett ont måste. Jag mår dåligt och blir på dålugt humör om jag inte äter regelbundet. Det har jag lärt mig genom åren. Så därför äter jag. Men ska väl stoppa i mig rätt saker då. Eller vad säger ni?

Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards