acasadipia

Alla inlägg den 16 oktober 2020

Av Pia - 16 oktober 2020 07:19

Här trodde jag att jag var sen till mitt tåg. När jag kom till stationen upptäckte jag att det var 7 min kvar innan tåget skulle gå som det brukar vara när jag går i tid. Men jag gick typ 10 minuter senare. Så vad har jag lärt mig. Jo om jag blir sen på morgonen öka tempot på stegen så hinner jag ändå. Jag kan tydligen gå snabbt om jag vill. Har inte litat på den förmågan på många år. Men i snart tre veckor har jag haft en stegsnitt på mer än 12 000 steg per dag, det kanske har gett resultat. Ja min kropp värker mera och jag har tagit i stort sätt varje dag alvedon både på morgon och kväll. Brukar bara ta på morgonen ibland inget alls. Det betyder inte att jag inte har vörk utan att den är hanterbar utan tabletter. Det är ju inte bra för leven att ta tabletter jämt. Så försöker minska lite.

Idag ska jag till sjukgymnasten. Tror hon kommer vara nöjd med mig. Får se om jag får någon mer rörelse att göra. På måndag ska jag få reda på om jag får en extra timme friskvård i veckan. Då slipper jag stessa när jag gör övningarna.

Ha det gott, trevlig helg.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards