acasadipia

Alla inlägg under april 2019

Av Pia - 2 april 2019 08:53

Nu har jag varit hos min terapeut och pratat av mig och det gör mig starkare.

Igår tänkte jag berätta om att jag äntligen satt mig och målat mina igelkottar. När jag var på pysselevent förra årer var jag på en workshop som lärde mig amrekansk torrborstning så det är det sättet jag målade på. Att jag inte visade dem i går var att korten jag hade tagit var så dåliga. Hoppas dessa är bättre.

Håll tummarna att stickan jag saknar ligger på jobbet. Igår när jag packade upp stickningen hittade jag inte den. Letade bara i påsen jag hade med mig och tänkte att den någ var kvar hemma. Leta som bara den i går men hittade den inte så nu får jag se om den har åkt ur när jag plockade ur stickningen ur påsen på jobbet. Som sagt håll tummarn ordentligt.

Ha det gott

Av Pia - 1 april 2019 07:03

Jag lyckades inte jobba en hel mpnad utan sjukdagar. Hade bara en vecka kvar för att lyckas men förra söndagen började det oroväckande att värka i hela kroppen. Gick och la mig tidigt för att samla krafter till måndagen. Men dwt hjälpte inte 200% värk rusade igenom hela kroppen alltså 10++ på värkskalan. Inte förrän i torsdags började det kännas bättre och jag kunde göra annat än att känna smärta.

Nu är jag på mina normal nivåer igen. Värker lite här och där i kroppen på en lagom nivå så man kan leva ett så normalt liv som det går med kronisk smärta. Vila, promenader, envishet och den inrestyrkan hjälpte mig igenom dörra veckan.

Igår var jag hundvakt. Mamma hade fått någon jobbig inflamtion så hon behövde vila. Jag för min del fick tre promenader trevligt sällskap. Fick även köra lite bil för att handla. Barnn varvade mellan xbox och Moltas.

När jag och Moltas följde med killarna hem till deras pappa såg vi några fina vårtecken.

Ha en skön måndag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards