acasadipia

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Pia - 6 juni 2013 21:01

Har försökt att fira vår flaggas dag i dag. BArnen har haft varsin flagga och viftat med. och vi ha varit ute i sommar vädre hela dagen.


VI började med en cykeltur för att ta ut pengar och hämta viktiga leksaker hos pappa Peter. Sedan blev det fikapå gården med lek och väntan på en kontorsstol som jag skulle få levererad. Efter det lite mat och uno-spel sdan bussen till Maxi och handlade inför kvällen för hamburge grillning och trevig sällskap. Grillning ble det. mer säger jag inte. Men sällskapet hade kunnat varit bättre. När vi kom hem från Maxi var det dags att bytaom till badbyxor för killarna så de kunde dusch i ute duschen på gården. vi hann baka en döbakat chokladkaka efter duschen och innan vi skulle iväg på grillning. När vi kom hem på kvällen så var de tvunga ta en dusch till. På med fuktiga badbyxor och en handduk runt nacken gick de er och duschade och hae roligt tills det kom några tejer  Joakims ålder och försökte bestämma över dem och säga vad och hur de skulle leka med duschen. Små tjejer kan verkligen vara beskefta. Killarna blev sura och gickin efter lite morrande. och så till mig när det kom upp. "vi fick inte använda hinken även fast de inte lekte med den" de får lära sig i tidig åler vilka som bestämmer.


Ha en trevlig forsättning på dagen.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards