acasadipia

Alla inlägg under januari 2013

Av Pia - 13 januari 2013 17:05

Var nere i källaren och vattnade mina pelargoner som står där för övervintring. Vad ser jag då några tokiga blommor som blommar mitt i vintern

Av Pia - 13 januari 2013 16:18

Nu är alla julsaker nerpackade i lådorna och julgranen är nerpackad och allt är ner ställt i källaren. Har byt alla gardiner. Jag har gjort om gardinerna i vardagsrummet men den långa fick jag sprätta några gånger innan det blev rätt. Bl.a Så kom blommorna upp och ner men det är rättat nu.

Under tiden som jag fixade till gardinerna så fixade killarna sina minimellis-gubbar de blev jätte fina.

Jag har en surdeg på jäsning, det ska bli frallor.

SY
Av Pia - 13 januari 2013 16:18

Nu är alla julsaker nerpackade i lådorna och julgranen är nerpackad och allt är ner ställt i källaren. Har byt alla gardiner. Jag har gjort om gardinerna i vardagsrummet men den långa fick jag sprätta några gånger innan det blev rätt. Bl.a Så kom blommorna upp och ner men det är rättat nu.

Under tiden som jag fixade till gardinerna så fixade killarna sina minimellis-gubbar de blev jätte fina.

Jag har en surdeg på jäsning, det ska bli frallor.

SY
Av Pia - 10 januari 2013 12:10

I går så var mormor hemma och tog hand om mina gokorvar på förmiddagen. I dag är jag hemma med dem. Tyckte i morse att de var hur pigga som helst och tänkte i morgon kan de gå. Men efter att ha varit ute en halvtimme och lekt så var de helt slut så jag får vara hemma i morgon oxå. Det är bäst att de blir friska nu så de kan komma till sina kompisar.


Eftersom man inte kan lämna dessa barn själva får man vara lite påhittig  när man vill träna. Jag tog fram ett antal toarullar och pensalr samt färg. Så medans jag cyklade så målade barnen rullarna. vi ska fortsätta sedan med dem så de blir ett gäng minimellisar.


I går kväll så satt jag och brodera medans jag tittade på TV men det gick inte bra så i dag har jag repat upp allt som jag gjorde i går. Mankan inte titta på för spännande deckare när man handarbetar för då blir det fel.


Joakim kavar runt medans han tittar på TV:n medans David sitter helt fast nitad i sin stol och tittar. Jag tror Joakim tycker att det är tråkigt på tV får nog ta hand om honom nu.


  

Av Pia - 7 januari 2013 12:27

Då är man på jobbet igen efter två veckors ledighet. ganska bra men vad skönt det är att varaledig och få gå i myskläder hela dagen och bestämma själv när man ska göra något. Men det är faktiskt lika roligt att vara här och träffa sina trevliga kollegor och vara lite social med andra än familjen.


Började starkt i dag med en prommenad runt Skeppsholmen. Ska till Odenplan i dag och få lite massage och nålar så det blir en prommenad dit oxå. Efter behandlingen styr jag bena till Karlbergsstation. så i dag blir det en hel del traskande.


Måste jobba nu hörs senare!

Av Pia - 6 januari 2013 20:13

En bild kom inte med

Av Pia - 6 januari 2013 20:07

Här kommer bilderna på broderiet och flygplanen.

Av Pia - 6 januari 2013 19:50

Jaha nu sitter jag här i soffan, klockan är snart åtta och  min kära make har lagt sig. Han undrar varför jag skriver så mycket på dator och så men vad ska jag göra när jag sitter varje kväll själv efter åtta. Dator eller handarbetet är mitt sällskap på kvällarna när barnen och mken har gått och lagt sig.


Har börjat med ett broderi åt mamma. Fick det för ett par år sedan men har inte haft lust eller tid att göra det förrän nu. Bild kommer lite senare.


Barnen har målat sina flygplan nu. Bild kommer oxå senare.


I dag har jag tagit två promenader och har satt på mig stegräknaren som nu visar på över 12 600. Om jag fortsäter så här så ska det väl lyckas denna gång. Nu när vardagen börjar igen så ska jag ta tagi i min vikt med bättre mat och mer motion.


Maken vabbar i morgon med båda barnen som har är förkylda med lite feber.


Känner mig lite som en bitter så därför skriver jag så kortfattat.


Ha det!!!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards