acasadipia

Alla inlägg under januari 2013

Av Pia - 31 januari 2013 07:03

Jag har beslutat mig att göra plankan en gång om dagen. Har hört att det är bättre att göra plankan än sittsupps för då stärker man hela bålen och får snyggare hållning. Men de konstiga är att jag bara gör den i mitt huvud och inte fysiskt. Vad glad jag kommer att bli när jag verkligen för övningen. Men man måste först förställa sig innan man kan göra slag i saken.

Har virkat två trikåkorgar till Joakim som han hade beställt. Han ska ha pennor och suddigum i dem.

I går var jag äntligen hos frissan och färgade bort de gråa håret. Det var fem månader senast jag var där. Fint blev det iallafall. En mörk brun färg som nästan ser svart ut.

I måndags hade jag hjälp på jobbet. En väldig duktig kille som orkade en hel arbetsdag med gott humör.

Kom inte ihåg om jag har visat broderiet när det blev klart.

Ha en bra dag

Av Pia - 28 januari 2013 08:35

I dag har jag hjälp av Joakim på jobbet. Vi får hur länge han står ut.


Ha en bra dag!!

Av Pia - 27 januari 2013 21:46

Nu är den klar. Nu ska jag bara sy runt den så kanterna bli fina.

Jag har gjort en sak i dag som jag aldrig hat gjort förut. Vi var på IKEA i dag och jag köpt ingenting. Det ända vi köpte var varsin korv-meny.

I morgon börjar en ny veckan hoppas på att jag på att jag får lite energi så jag sätter i gång med lite träning.

Ha en skön söndag

Av Pia - 27 januari 2013 06:42

Har hostat mig i genom ännu en natt. Så himla jobbigt. Har som en torr fläck i halsen och så kliar det i örat och de gör att jag hostar. I går började jag nysa på kvällen så jag trodde att jag skulle bli sjuk. Men jag är ju hemma hos mamma så hällde i mig Kanjan (tror jag det heter) så jag tror att förkylningen har stanat.

Av Pia - 24 januari 2013 07:16

Idag var det kallt -18.7 var det i morse. Så dag tog jag på mig lekbyxorna.

Sitter på pendeln och får ofrivillig ta del av en annans musik. Hörs jätte bra så jag undrar hur hans öron mår. Synd att det inte är någon bra musik. Jag har tur nu går han av .

Ha en bra dag i kylan

Av Pia - 21 januari 2013 18:44

När jag kom till Karlbergsstation så var det 30 min kvar innan nästa tåg till Märsta skulle gå. Tågen brukar gå varje kvart. Som ni förstår fick jag stå ett tag och vänta efter som 30 min blev 40 min. Men det roliga inser hela är att den där skylten som det står när tåget kommer kunde ont räkna rätt för en minuten var det 7 min kvar sedan 6 min sedan 7 min igen innan den började räkna rätt igen.

Tyvärr så har jag ingen bok med mig. Jag undrar vad dem som aldrig har bok med sig gör. Jag är uttråkad efter en fem min resan tar ca 30 min. Jag får väl sitta och tjuvlyssna på andras samtal så kanske det blir roligare.

Ha en trevlig kväll.

Av Pia - 21 januari 2013 07:35

Förutom att ha varit på Jerry Williams så har jag sytt lite. Dels en hållare för pilar till Joakim och dels har jag börjat på en väska. Vi får se hur den kommer att bli. Sedan har jag fått bilder på en av älgarna jag virkade innan jul.

SY
Av Pia - 20 januari 2013 07:43

Var på Cirkus och såg Jerry Williams. Den gamla gubben rockar fortfarande. Han blir 71 år i år. Ett år yngre än pappa alltså. Om pappa hade varit frisk kanske han oxå hade rockat, nej förresten han hade nog jazzat. Här kommer några suddiga bilder från showen.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards