acasadipia

Direktlänk till inlägg 25 juli 2023

Fy....

Av Pia - 25 juli 2023 11:42

...vilket klibbigt väder. Så fuktigt så det är tungt att andas och man blir genom svettig.

Många tanka börjar snurra när det händer saker runt en. Man tänker tillbaka och funderar på vad man har gjort. Kunde jag gjort saker på bättre sätt. Troligen. Efterklok kan man alltid vara. Men man kanske har lärt sig saker så man gör det bättre nu om liknande saker kommer. Har funderat mycket på folk som gjort mig lilla i själen. En del för de inte accepterar att jag tycker och känner annorlunda. Men egentligen inte gjort dem något personligt så de behöver bete sig som de gör mot mig. Ibland måste man tänka lite på sådant för att komma framåt. Jag är ledsen att vissa inte finns i mitt liv. Och jag inte finns i deras liv. Men de missar en mass att inte ha mig i mitt liv. Jag går vidare och hoppas de är lyckliga med sina val. Tyvärr har jag hör på omvägar att de inte är. Om någon av er läser detta och vill ha kontakt. Jag kan dra ett sträck och fortsätta från nuet. Någongång i framtiden vi kanske kan prata om det förflutna om vi vill men vi behöver inte. Vi kan bygga upp en ny relation på vilka vi är idag. Ok nu har jag sträckt ut en hand. Om någon vet vilka jag syftar på kan se till att de läser detta så de vet vd jag tycker.

Till något annat. Sista veckan innan semestern. Så härligt behöver det. Ska försöka hitta på roliga och kanske i mina barns ögon tråkiga saker vi kan göra ihop. Vill mest av allt göra saker med killarna. De kommer vilja sitta på sina rum och spela. Visst de ska få det då pysslar jag. Men något varje dag ska vi göra tillsammans.

Hoppas ni har/ har haft eller ska ha en trevlig semester.

Kram

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards